13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

boot-camp werkt niet!

Ik heb net een orgineel cdtje met windows xp (SP2) gekocht en wilde die graag op mijn macbook installeren.

Ik start dus boot-camp op om een partitie aan te maken. Dan krijg ik het volgende: ”Controle mislukt. Deze schijf kan niet in partities worden verdeeld. Herstel de schijf.”

De schijf herstellen kan alleen als je boot vanaf de mac os x leopard disk, maar die ben ik dus al een poosje kwijt. Nou heb ik wat op internet gezocht en kwam bij ”diskwarrior”. Ik weet niet of je met dit programma je schijf kan herstellen, dus dat wilde ik nu aan jullie vragen. Als het kan, hoe dan ?

gr. victor93

Inactief
    Anoniem

Ik zou niet met third-party tools aan de gang gaan als je het ook kan met officiële Apple software (Leopard install-disks) tenzij je het heel goed kan motiveren dat er veel meer voordelen te behalen is. Als je naar een Apple Center gaat en je probleem van de verdwenen Leopard DVD’s voorlegt kunnen ze je vast tegen een kleine betaling helpen. Ook een fijn idee om ze weer te hebben mocht je in de toekomst in de problemen komen.

Het kan dat Bootcamp sputtert…
    Wat je nog kan proberen is de permissies repareren, maar als ook dat niets uitmaakt zal je even met de Leopard DVD’s het trucje moeten uithalen om zo de bootcamp aan de gang te krijgen.

Bijdrager
    sypie

Als het zou kunnen dan moet je een opstartbare cd maken met dat programma er op. Opstarten vanaf cd met de D ingedrukt tijdens het opstarten. Het programma zou nu moeten starten. Let wel: als het kan.

EDIT:Als je geen OS X dvd hebt hoe wil je dan de drivers installeren voor je Apple hardware?

Bijdrager
    Esquare

Schijfherstel kan ook zonder dvd: opstarten in single-user mode en het commando fsck intypen.
    Zie: http://support.apple.com/kb/TS1417

Bijdrager
    victor93
    ”Esquare”

Schijfherstel kan ook zonder dvd: opstarten in single-user mode en het commando fsck intypen.
    Zie: http://support.apple.com/kb/TS1417

kan ik daarmee mijn schijf herstellen en boot-camp gebruiken ?

Bijdrager
    Esquare

Dat laatste kan ik zo niet beweren, het eerste wel.

Bijdrager
    victor93

ik wil graag voor de zekerheid een schijf kopie maken. maar wat moet ik dan bij schijfkopiestructuur kiezen ? compressie, alleen-lezen, lezen/schrijven, dvd/cd-master ? welke moet ik kiezen ?

gr. victor93

Bijdrager
    Esquare

Je wilt een complete kopie van je interne schijf op een externe schijf zetten? Doe jezelf dan een lol en gebruik SuperDuper daarvoor. De kloonfunctie van dat programma kun je gratis gebruiken.

Bijdrager
    victor93
    ”Esquare”

Je wilt een complete kopie van je interne schijf op een externe schijf zetten? Doe jezelf dan een lol en gebruik SuperDuper daarvoor. De kloonfunctie van dat programma kun je gratis gebruiken.

ik wilde eigenlijk een externe HD op een andere externe HD back uppen zodat ik op de ene HD mijn macintosh kan back uppen. maar dat kan niet met superduper (wel macintosh back uppen, maar dat andere niet.

Bijdrager
    Esquare

OK, en voor die backup extern-extern wilde je een schijfkopie aanmaken. Kies in dat geval maar gewoon voor de optie lezen/schrijven.

Bijdrager
    JohnH

Bestaat je HD wellicht reeds uit 2 partities?
    Zo ja, dan verklaart dat het probleem want daar kan Boot Camp niet mee overweg.

Heb je echter 1 partitie en biedt Schijfherstel geen soelaas, dan zou ik toch
    serieus DiskWarrior overwegen om één en ander te herstellen.

Bijdrager
    victor93
    ”JohnH”

Bestaat je HD wellicht reeds uit 2 partities?
    Zo ja, dan verklaart dat het probleem want daar kan Boot Camp niet mee overweg.

Heb je echter 1 partitie en biedt Schijfherstel geen soelaas, dan zou ik toch
    serieus DiskWarrior overwegen om één en ander te herstellen.

welke versie van diskwarrior moet ik dan hebben ?

Bijdrager
    JohnH

Hier te downloaden

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.