30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Boot Camp vragentopic

Hallo mensen,

Ik dacht ik maak een Boot Camp-vragentopic. Zelf wil ik er namelijk ook het een en het ander over weten.
    Mijn Windows PC is stuk gegaan, hij start gewoon niet meer op. Maar omdat ik Windows gewoon nodig
    heb wil ik dus Boot Camp gaan gebruiken op Windows op mijn Mac te draaien. Maar wat heb ik daar precies
    voor nodig? En (een beetje een rare vraag op OMT) is mijn Windows PC nog te maken?

Alvast superbedankt voor het helpen!;)

Met vriendelijke groet,
    Rainier

Bijdrager
    jimeh

Je hebt enkel een windows installatie cd nodig + serie nummer natuurlijk.
    Een wilde gok wat er mis is met je windows pc is dat de voeding mogelijk kapot is.

Geblokkeerd
    Anoniem
    jimeh op 10 augustus 2010

Je hebt enkel een windows installatie cd nodig + serie nummer natuurlijk.
    Een wilde gok wat er mis is met je windows pc is dat de voeding mogelijk kapot is.

Oke, bedankt!
    Mijn Windows PC start wel op, maar dan blijft er (zolang ik heb gewacht) 4 uur ”Microsoft Corporation” staan met daaronder een laadbalkje..

Bijdrager
    Maverick9898

En een Mac met een Intel processor plus genoeg schijfruimte:P. Maar dat is min of meer logisch.

Bijdrager
    Tempest

Windows eens in veilige modus proberen aanzetten misschien?
    Als je een backup hebt, kan je ook gewoon je hele schijf formatteren en windows opnieuw installeren.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Tempest, dat is juist het probleem. Ik heb GEEN backup!! Dus als ik de hersteldisk erin doe zijn al mijn gegevens weg..

@Maverick9898, ik heb 320 GB schijfruimte (waarvan nog 190,66 GB over) en een MacBook Pro uit eind 2009. Is dat met een Intel Processor?

En hoe kan ik veilige modus dan aanzetten. Ik krijg dit scherm te zien (foto volgt).

Geblokkeerd
    Anoniem

Er staat dus:

Kan Windows niet starten. Dit word mogelijk veroorzaakt door een recente wijziging in hardware of software. Als Windows bsestanden beschadigd of onjuist geconfigureerd zijn kunt u met behulp van opstartherstel het probleem oplossen.
    Als u de stroom was uitgevallen tijdens het opstarten dient u Windows normaal start te selecteren

Opstartherstel (dan start hij ook niet op)
    Normaal starten (en dan ook nie)

Bijdrager
    Maverick9898

ik heb 320 GB schijfruimte (waarvan nog 190,66 GB over) en een MacBook Pro uit eind 2009. Is dat met een Intel Processor?

Jah je kan bij het programma Bootcamp Assistent kan je aangeven hoeveel schijfruimte je wilt voor de Windows partitie. Standaard geeft ie 32 GB maar dat zou ik niet aanraden. Ik weet niet wat je op je Windows-partitie wilt gaan doen maar ik zou zeker voor 50 gaan. Maar het is dus afhankelijk wat je wilt doen;). Gamen vraagt bijv. meer schijfruimte dan tekstverwerken bij wijze van.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Maverick9898, Ik ga inderdaad voor de 50, dan heb ik op mijn Mac nog lekker 140 GB over. En kan je later ook nog verder uitbreiden (als dat nodig is)?

En kan jij nog iets met de informatie betreffende mijn vorige post?

En nog belangrijker, kan ik mijn gegevens nog terughalen??

rainiervanes1 op 10 augustus 2010

Er staat dus:
    Kan Windows niet starten. Dit word mogelijk veroorzaakt door een recente wijziging in hardware of software. Als Windows bsestanden beschadigd of onjuist geconfigureerd zijn kunt u met behulp van opstartherstel het probleem oplossen.
    Als u de stroom was uitgevallen tijdens het opstarten dient u Windows normaal start te selecteren
    Opstartherstel (dan start hij ook niet op)
    Normaal starten (en dan ook nie)

Bijdrager
    Tempest

Als je iemand hebt met een andere desktop computer, kan je simpelweg de harde schijf uit je kapotte computer halen en die in de werkende steken of in een enclosure, waar je een interne hdd in kan steken.
    Op die manier kan je nog steeds alle bestanden van je kapotte pc halen en een backup maken.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Tempest, bedankt voor de geweldige oplossing! Ik ga het vragen aan een vriend van ons, die wil dat vast wel doen!

En wat is dan verder de beste oplossing? De Windows PC weer werkend maken, of Windows op mijn Mac installeren? Kan ik dan niet beter mijn Windows PC verkopen en Windows op mijn Mac installeren? Mijn Windows PC was toch al heeel traag.. :slant:

Bijdrager
    Tempest

Wat je ook heel simpel kan doen is een ubuntu live cd (linux) download (gratis) en dan kan je ubuntu opstarten vanaf de cd, alle bestanden van je PC kopieren naar een externe hdd en dan hoef je zelfs niets aan je systeem te veranderen.

Ubuntu: link
    Vooral puntjes 2 en 3 op die pagina bedoel ik.

Bijdrager
    Tempest

niets hardwarematig veranderen bedoel ik dus… je moet nog steeds formatteren nadien, maar je hebt dan toch al je bestanden gekopieerd.

Bijdrager
    Goodheart

In veilige modus kom je door kort na het opstarten F8 te gebruiken. Steeds even kort indrukken tot het keuzemenu verschijnt waarin je voor o.a. veilige modus kunt kiezen.
    Als je gaat kijken voor een externe harddisk behuizing, let dan even op of je een SATA of een IDE aansluiting nodig hebt. Dat kun je zien aan het soort kabel waarmee je HD is aangesloten: een 5cm brede platte zgn. flat cable betekent IDE. SATA is aangesloten met een kabeltje van ca een cm breed (rood of zwart of blauw).

Een Ubuntu live cd is inderdaad een prima methode, maar dan moet je wel een USB stick of externe harde schijf hebben die groot genoeg is voor al je gegevens.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik ga inderdaad voor de 50, dan heb ik op mijn Mac nog lekker 140 GB over. En kan je later ook nog verder uitbreiden (als dat nodig is)?

Nee dat is een beetje het punt. Als die partitie eenmaal gemaakt is kan hij niet groter worden gemaakt. Je kan natuurlijk wel de partitie verwijderen en een nieuwe maken maar dan ben je al je gegevens kwijt:P. Maar als je denkt dat je aan 50 GB genoeg hebt dan moet je dat gewoon doen. Je moet ook niet te veel geven aan Windows. Je werkt neem ik aan het meeste op OSX. En als je gamed kan je games bijv. verwijderen als er te weinig ruimte over is;). Ik weet niet zo erg veel van Windows dus kan je niet helpen met Veilige Modus en dergelijke. En wat andere zeggen is handig. Haal de HDD eruit en plug ‘m in een andere computer. Zo gedaan en je hebt al je gegevens weer. Als de HDD nog leeft maar dat denk ik wel.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Tempest, wat is beter. Ubuntu installeren of de harde schijf verwisselen

@Goodheart
    , veilige modus zal ik eens proberen en van die HDD snap ik niets…

@Maverick9898
    , Ik denk dat ik aan 50 GB echt genoeg heb. Ik gebruik veel meer OSX, want dat is fijner, maar ik heb Windows echt nodig…:(

En wat is nu beter. PC verkopen en Windows op Mac, of niet verkopen en gewoon blijven werken op mijn Windows PC?

Bijdrager
    Maverick9898

Ik vind persoonlijk Windows op Mac prettiger. En als je denkt nog wat te vangen voor die Windows computer moet je dat doen. Aan de andere kant, als hij aan je eisen voldoet en het vangt toch niet zoveel geld kan je beter die Windows computer houden voor je Windows applicaties. Maar ik heb nog nooit zo prettig ‘geWindowsed’ als op mijn Mac;). Maar dat is ook persoonlijk.

Bijdrager
    cvandijk

Ik ben het met Maverick eens!

Geblokkeerd
    Anoniem

@Maverick9898, ik ga eerst dat trucje met de harde schijf verwisselen eens proberen. Als dat gelukt is zet ik hem op Marktplaats, in de hoop er nog iets voor terug te krijgen. Daarna installeer ik Windows 7 op mijn Mac en is alles weer opgelost!;)

Bedankt allemaal voor het helpen!

Bijdrager
    Hostyle

Mooi topic. Ik heb namelijk ook nog wat vragen.

Ik wil ook gebruik gaan maken van Bootcamp omdat sommige games beter blijken te draaien onder Windows (o.a. StarCraft II).

Maar welke versie van Windows 7 werkt dan het beste en maakt dit nog iets uit voor de Mac?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik wilde gewoon de Windows 7 Premium versie gaan gebruiken, hoor. Die kan je krijgen voor 199 euro.
    http://www.pcactive.nl/special-windows-7/206823-de-verschillende-versies-van-windows-7.html

Bijdrager
    Maverick9898

Het maakt niet gek veel uit welke versie je hebt voor gamen. Het loopt allemaal wel. Ik zou wel Windows 7 doen. Vista is niks en XP is te oud. Het maakt voor de Mac niet zoveel uit. Ultimate is natuurlijk het zwaarst maar heeft wel de meeste opties. Ik zou gewoon voor Premium gaan als je het koopt. Die is het meest gangbare. Als je het download gewoon Ultimate doen;).

ik ga eerst dat trucje met de harde schijf verwisselen eens proberen. Als dat gelukt is zet ik hem op Marktplaats, in de hoop er nog iets voor terug te krijgen. Daarna installeer ik Windows 7 op mijn Mac en is alles weer opgelost

Okay hartstikke mooi! Hoop dat je er nog wat voor krijgt!

Geblokkeerd
    Anoniem

@Maverick9898, hoezo downloaden? Is dat ook mogelijk? Dat scheelt me wel 200 euro..
    En bedankt! Ik laat het hier weten als ik hem verkocht heb! Oke?;)

Bijdrager
    Tempest
    rainiervanes1 op 10 augustus 2010

@Tempest, wat is beter. Ubuntu installeren of de harde schijf verwisselen

Persoonlijk zou ik Ubuntu proberen. Je hoeft het niet te installeren, gewoon ‘proberen’, dan kan je vanaf de CD opstarten en in de file browser van Ubuntu (Nautilus) naar je harde schijf gaan en al je bestanden kopieren naar een externe schijf.

Op die manier heb je toch een backup en kan je je PC gewoon zo laten. Gewoon als je de backup hebt windows opnieuw installeren.

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan via torrents zo een Windows 7 versie vinden. Ik geloof niet dat ik hier linkjes kan plaatsen maar dat moeten we even aan de moderators vragen;). Anders kan je me nog PMen, als je niet weet hoe het moet. Het brengt overigens wel wat ”risico’s” met zich mee, namelijk dat je nooit zeker weet of het werkt. Maar ik had een versie en die werkt verder prima, zonder problemen;).

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik stuur nu wel even een PM!

@Tempest
    , dankjewel voor het advies, maar als ik Windows op mijn Mac installeer, is ook die grote bak weg!

Bijdrager
    Maverick9898

Ik heb je even gemaild:). Dat is wat handiger en directer. PMen moet ik de hele tijd naar OMT:P.

Geblokkeerd
    Anoniem

Is goed, mijn mail is aangekomen.
    Bedankt voor de moeite!;)

Bijdrager
    Hostyle

Via een collega een Windows 7 versie weten te bemachtigen, gewoon de home & student versie. Mocht het allemaal naar behoren werken, dan zal ik een eigen versie aanschaffen. Het zal alleen voor het gamen zijn, verder gebruik ik gewoon OSX.

Geblokkeerd
    Anoniem

Beste mensen,

Ik ben nu een Time Machine backup aan het maken.
    Ik heb hem nu één uur op staan en hij duurt nog 15 uur!:oops:
    Klopt dit wel?
    Hij zit nu bij de 6,82 van de 153,99 GB…
    Kan iemand mij hier mee helpen?

Rainier van Es

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.