2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    LefkasRuud

Boot Camp problemen

Opgeven komt niet voor in mijn woordenboek, maar ik sta op het punt de handdoek in de ring te gooien.
    Het volgende probleem doet zich voor bij mijn iMac (27-inch, Late 2013), 3,2 GHz Intel Core i5, 16 GB 1600 MHz DDR3 met 1TB waarvan 128 SSD.

Ik heb waarschijnlijk een stommiteit begaan door mijn Windows10 partitie niet eerst ongedaan te maken met de Boot Camp assistent maar heb in Schijfhulpprogramma een partitie aangemaakt in de bestaande MacHD. Hoe deze black-out is ontstaan is mij een raadsel.

Bij het openen van schijfhulp programma zie ik dat de Fusion Drive zowel de 940Gb heeft, plus de 170Gb die ik fout had aangemaakt.

Als ik kijk bij de mijn HD geeft dit aan ‘gebruikt 438 GB en 501GB aan vrije ruimte. En in mijn HD zit dus ook de 170 Gb partitie voor de Windows installatie.

Als ik probeer deze Windows partitie ongedaan te maken lukt dat niet. Alle aanwijzingen op Internet geprobeerd, maar zonder bevredigend resultaat. Alle vormen van schijf EHBO er op losgelaten maar ook na opstarten met Cmd R is dat onvoldoende.

Mijn idee om via een back up vanuit Time Machine terug te gaan van Mojave naar High Sierra is gelukt.
    Ik had hoop dat daarmee die stommiteit ongedaan zou worden gemaakt. Maar dat blijkt een illusie.

Nu word ik in de Boot Camp assistent geconfronteerd met het feit dat er word gevraagd om een installatie disk aan te maken voor Windows7. Terwijl ik ruim een half jaar geleden ben overgestapt naar Windows10.

Bij de pogingen om Windows7 te installeren, met het idee dat ik die kan verwijderen met Boot Camp, om Windows10 opnieuw te installeren, krijg ik de melding: “De opstartschijf kan niet in partities worden verdeeld of worden hersteld als één partitie.”

Alle mogelijkheden die op Internet te vinden zijn geprobeerd, maar er verandert weinig aan mijn eigen gecreëerd chaos.

Is er iemand die mij kan adviseren wat ik moet doen om alles weer terug te krijgen bij een situatie zodat ik met Boot Camp een partitie kan aanmaken waar Windows10 op gezet kan worden.

Bijdrager
    csteelooper

Lees je Engels? Probeer dan dit eens. Komt erop neer dat je het met hdutil in Terminal kunt doen. De gegeven instructies wissen je ex-bootcamp volume, waarna de vrijgekomen ruimte in Disk Utility (Schijfhulpprogramma) kan worden beheerd.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.