3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Stadsman

Boot Camp perikelen en oplossing

Gisteren toch maar eens de nieuwe versie van Boot Camp geïnstalleerd. Helaas kan ik er niet om heen dus commentaar hierover is echt niet nodig. Totdat ik de Win XP cd-rom erin moest doen ging alles goed. Ook het installeren van XP verliep vlekkeloos. Echter, toen ik OS X wilde booten kreeg ik een meertalige melding dat ik de Mac weer opnieuw moest starten. Ik kreeg dit niet weg, sterker nog, met de OS X Install CD gebeurde hetzelfde. Ook een externe HD met OS X (voor dit soort noodgevallen) kwam niet verder dan die melding.

Ik had eerder ooit gelezen dat Boot Camp voor problemen kon zorgen als je te weinig schijfruimte op je opstart schijf overhoudt. Ik had nog 15 GB beschikbaar dus dat leek me niet de oorzaak.

Gelukkig kon ik wel gewoon met XP werken en kon ik er ook nog MacDrive opzetten. Hiermee kon ik in ieder geval mijn documenten veiligstellen (ik backup slechts een keer per dag). Omdat anders toch niets werkte ruimde ik meteen 5 GB aan foto’s op. En warempel, nu kon ik OS X gewoon opstarten. Het lijkt allemaal niet zo vlot meer te lopen dus ik ben nog niet van alle problemen af. Wellicht toch maar eens een clean install doen…

Bijdrager
    BenVG

blijkbaar was 15GB op de opstartschijf toch niet voldoend :?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Met Boot Camp moet je toch voorzichtig zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.