8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Rutjes

Boot Camp partititie slechts 5gb

Goedenavond,

Ik heb zojuist met succes windows XP op mijn nieuwe iMac geinstalleerd via Boot Camp. Via de Boot Camp Assistent heb ik voor een partititie gekozen van 32gb om deze vervolgens FAT32 te formateren.

Nadat alles is geinstalleerd blijkt de partititie van Windows slechts 5 gb te zijn. Is er een mogelijkheid om deze ruimte alsnog uit te breiden zonder dat ik de installatie over moet doen?

Alvast bedankt,

Stefan

Bijdrager
    Rutjes

Iemand ervaring met Camp Tune? Hiermee schijn je achteraf te partititie te kunnen vergroten zonder een hoop gedoe!!

Bijdrager
    Pieterr

In schijfhulpprogramma:
    (1) Verwijder de 5GB partitie die je nu hebt
    (2) Maak de eerste (OS X) partitie groter
    (3) Begin opnieuw met Bootcamp

Bijdrager
    –help
    ”Rutjes”

Iemand ervaring met Camp Tune? Hiermee schijn je achteraf te partititie te kunnen vergroten zonder een hoop gedoe!!

maak een time machine backup, en probeer het:) !

Bijdrager
    Rutjes

Nou, gewoon geprobeerd en met succes :D Eerst de iso gebrand, opgestart met de dvd erin. en binnen 5 minuten 30gb overgezet van de Mac schijf naar de windows partititie :lol:

Bijdrager
    MacBooky

Maar nu is er nog steeds 26 Gb zoek omdat je die wel gereserveerd had maar niet geformateerd? Het heeft iets te maken met Fat32 en schijven groeter dan 32Gb .. als jet het op 30 GB instelt is er niets aan de hand

Maar goed, schijnbaar werkt je huidige oplossing ook :P

Bijdrager
    Rutjes

Eerder genoemd bericht bleek achteraf niet kloppend. Windows partititie start helaas niet meer op. ook zie ik vanuit mac niets meer op die schijf staan. verwijderen en opnieuw installeren helaas, maar geen ramp.

Ik heb wel een vermoeden waar het fout ging met de 5gb ruimte. Na de formatatie ( 29 gb fat32) startte de mac opnieuw op. vervolges kwam er heel even de melding “druk op een toets om de installatie cd te starten”. dit deed ik, achteraf gezien, al voor de 2e keer waardoor ik de schijf opnieuw formatteerde. Echter stond er nu geen C: FAT 32 bla bla [bootcamp] 29gb maar enkel C: FAT32 5gb.
    Vervolgens windows geinstalleerd ( door dit keer niet op een toest te drukken na herstart:) )

Helaas pindakaas. probeer het vanavond of morgen weer opnieuw.

Bijdrager
    Rutjes

Het werkt nu allemaal perfect !!! :D Installatie was na ca 25 minuten volledig voltooid met een partititie van 30gb.
    Ik wil zo nu en dan een windows spel spelen oid en kan dus nu even switchen :lol:

Maar stoorde me nu al weer aan de lelijke interface van Windoos :evil:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.