17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    12Mac

Boot Camp OSX 10.8

Vandaag wou ik weer eens Windows XP (de enige versie die ik heb) installeren via Boot Camp. Het gaat echter niet zoals het eerder ging. Ik kan enkel als optie Windows 7 aanvinken om de partities te laten maken. Dan vraagt hij op een gegeven moment om het schijfje maar de XP schijf herkent hij niet.

Hoe kan ik handmatig een Windows partitie maken om daar Windows XP op te zetten?

Bijdrager
    Yggdrasil

Sinds OS X 10.7 (Lion) kun je enkel nog Windows 7/8 installeren. Vista en XP worden niet meer ondersteund.

Geen idee of je dat kunt omzeilen en als je dat al kan, of je dan geen problemen gaat krijgen met je Mac.

Bijdrager
    mowat

Kan je het niet met virtualbox of parallels of zo. Dan kan je volgens mij elke versie gebruiken van windows of linux.

Bijdrager
    Ni3l55

Nee sinds 10.7 kan je zeker geen Xp installeren,

je kan wel gebruik maken van het gratis virtualbox, of Parallels desktop/VM ware fusion (beide betaald)

Bijdrager
    12Mac

Dat is spijtig. Windows XP werkte nog prima op mijn iMac uit 2007. Windows 7 zal het vast een stuk minder soepeltjes doen. Maar goed, gaan we dat uitproberen. Vervelend alleen dat ik wel een Windows 7 heb gekregen eens, maar die is minder legaal…

Parallels enzo zijn denk ik geen goed alternatieven (denk ik) aangezien ik zo graag weer eens Lord of the Rings Online wil spelen en dat nogal wat vraagt van het systeem.

Hartelijk dank allemaal voor de antwoorden.

Bijdrager
    Ni3l55

volgens mij is Lord of the Rings ook voor de Mac.

Bijdrager
    12Mac
    Ni3lss op 01 augustus 2012

volgens mij is Lord of the Rings ook voor de Mac.

Geen officiële. Zit nu internet te doorzoeken naar een alternatief. Het zou namelijk geweldig zijn als ik heel Windows niet op mijn computer hoef te zetten voor dit ene spel.

Bijdrager
    Yggdrasil
    12Mac op 01 augustus 2012

Dat is spijtig. Windows XP werkte nog prima op mijn iMac uit 2007. Windows 7 zal het vast een stuk minder soepeltjes doen. Maar goed, gaan we dat uitproberen.

Windows loopt even soepel, wat zeg ik, bij mij loopt Windows 7 (ultimate) even soepel als OS X op de Mac partitie.

Via surfspot kun je heel goedkoop een Windows 7 schijfje bestellen. Windows 7 is gewoon een modernere XP. Ik gebruik het nu al meer dan een jaar op mijn iMac en ik heb nog geen problemen gehad!

Bijdrager
    dennisgodderie

Ik heb hetzelfde voor, maar ik vermoed dat het wel gaat om eerst Windows 7 te installeren en erna de cd-rom van Windows XP erin te steken en handmatig de installatie uit te voeren op de Windows 7 partitie en Windows 7 dus te overschrijven.

Laat me weten als het zo gelukt is, dan kan ik het ook zo uitvoeren:-)

Bijdrager
    12Mac
    dennisgodderie op 01 augustus 2012

Ik heb hetzelfde voor, maar ik vermoed dat het wel gaat om eerst Windows 7 te installeren en erna de cd-rom van Windows XP erin te steken en handmatig de installatie uit te voeren op de Windows 7 partitie en Windows 7 dus te overschrijven.

Laat me weten als het zo gelukt is, dan kan ik het ook zo uitvoeren:-)
    Nou voor vandaag heb ik eigenlijk wel weer genoeg gegeten en gedronken met Windows.
    Mijn systeem begint een beetje vervelend te doen nu. En de boot-camp drivers vind windows 7 ook nog niet. Externe HDD wordt wel gezien maar kan niet geopend worden…. Heerlijk….

Bijdrager
    Yggdrasil

Leg eens niet zo snel de schuld bij Windows. Negen van tien zit de fout bij jouw werkwijze.

Heb je de Boot Camp handleiding wel gelezen? De Boot Camp drivers moeten geïnstalleerd worden vanaf de grijze dvd’s die je bij je Mac krijgt, maar dat wist je ongetwijfeld als je de handleiding had gelezen.

Bijdrager
    12Mac
    Niiiiiickk op 01 augustus 2012

Leg eens niet zo snel de schuld bij Windows. Negen van tien zit de fout bij jouw werkwijze.

Heb je de Boot Camp handleiding wel gelezen? De Boot Camp drivers moeten geïnstalleerd worden vanaf de grijze dvd\’s die je bij je Mac krijgt, maar dat wist je ongetwijfeld als je de handleiding had gelezen.

Windows heb ik met behulp van Bootcamp al vele malen geïnstalleerd bij OSX 10.6.

Bijdrager
    Yggdrasil

Wat is er dan anders aan? Ik heb Boot Camp al héél lang, een 4-tal keer geïnstalleerd sinds 2008. Gewoon een partitie maken, de dvd van Windows in je Mac en herstarten. De rest wijst zichzelf uit, toch?

Als Windows geinstalleerd is, dan kun je m.b.v. de grijze dvd’s je drivers voor beeldschermadapters, etc. installeren.

Bijdrager
    mowat

Waarom heb je geen superduperimage gemaakt van je vorige versie van OSX waar wel je XP op bootcamp stond? Dan had je die kunnen gebruiken vanaf een andere partitie om op te starten.

Bijdrager
    mighty servant

Ik heb XP onder 10.6 geïnstalleerd. Na de update naar 10.7 werkte alles prima in Bootcamp. Heb XP nu op Parallels geïnstalleerd (wordt ook naar W7 gevraagd) en die draait prima op de MBP ….maar minder op de iMac. Hier draait hij wel maar de shortcuts verdwijnen steeds, die dan als “nik” op de Mac destop verschijnen ????

Bijdrager
    iep

XP kun je nog wel installeren als je de partitionering en installatie handmatig doet ipv via boot camp. Enige waar de schoen wringt zijn de drivers. Apple heeft alleen van die driver updates op haar site staan geloof ik en verder is alles nu gericht op Windows 7.

De Windows 7 versies van Surfspot zijn alleen maar upgrade versies. Je zult dan wel over een eerdere versie zoals XP moeten beschikken.

Bijdrager
    Ricedice

Ik had in mijn Bootcamp Windows XP geinstalleerd. Na aanschaf van Mountain Lion was deze verdwenen. Ik begrijp dat Mountainlion deze versie dus niet ondersteund. Is Windows XP nu volledig verdwenen van mijn computer of als ik terug zou keren naar Lion werkt de Bootcamp met daarin Windows XP dan weer ??
    Als ik namelijk opstart en ALT in blijf drukken geeft hij een mogelijkheid om te herstellen naar de vorige versie.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.