9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Oddie

Boot camp (windows) installeren op zelfgemaakte partitie?!

Ik heb enkele weken geleden Mountain Lion geheel opnieuw geïnstalleerd op mijn mbp. Tijdens het installeren hield ik in mijn achterhoofd dat ik ook windows op mijn mbp wilde hebben, daarom heb ik mijn schijf via het schijfhulpprogramma gepartitioneerd.
    Afijn, vandaag de windows 7 dvd uit de kast gepakt en boot camp opgestart waarna hij dood leuk zegt:

Deze schijf is de OS X-opstartschijf en is gepartitioneerd met een ander hulpprogramma.

Ik krijg verder geen enkele optie, wat nu?

Alvast bedankt,
    Oddie

Bijdrager
    TheBigZ

OS X Partitie backuppen naar een externe schijf (met SuperDuper).
    Interne schijf opnieuw partitioneren in één partitie.
    Backup terugzetten (met SuperDuper).
    Opstarten.
    Boot Camp assistent draaien.
    etc.

Bijdrager
    iDEOwen

Had je 2 partities aangemaakt? En zo ja, is de 1e partitie de Mac partitie?

Probeer dan met Schijfhulpprogramma de 2e partitie te verwijderen, de 1e partitie de resterende ruimte laten gebruiken. Probeer vervolgens de bootcamp assistant opnieuw uit.

Bijdrager
    Oddie

Ah yes!
    Schijf geselecteerd in schijfhulpprogramma, naar partitioneren gegaan en de gemaakt partitie verwijdert en toegevoegd aan de huidige OSX partitie. Nu is het weer 1 geheel.

Bootcamp geeft nu de optie weer om een tweede partitie aan te maken.

Gelukkig hoef ik niet te martelen met SuperDuper!

Dank jullie wel!

Bijdrager
    TheBigZ

Vergeet desalnietteplus niet om een backup te maken.:smile:

Bijdrager
    iKweethetbeter
    Oddie op 08 september 2012

Tijdens het installeren hield ik in mijn achterhoofd dat ik ook windows op mijn mbp wilde hebben

Waarom wil je dat? Gewoon, omdat het kan? Of moet je echt bepaalde programma’s draaien? Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want je doet nu al een hele tijd zonder.

Dus vergeet Windows, je hebt een Mac. BootCamp is geen aanwinst, herstarten om van OS te wisselen, daar word je niet gelukkig van.

Bijdrager
    Oddie

Nu het partitie probleem opgelost is, kom ik tot het volgende probleem:

Ik heb geen SuperDrive meer in mijn mbp, waardoor ik dus met een externe dvd/cd speler windows wil installeren. Dit gaat dus NIET! (ook met usb stick geprobeerd)

Tijdens het booten zegt hij: No bootable device — insert boot disk and press any key.

Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?

@ Ikweethetbeter, Ik heb windows programma’s nodig voor mijn opleiding.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Oddie

@ TheBigZ

Ik heb al een bootable Windows 7 stick gemaakt (met de officiele Windows 7 USB/DVD Download Tool). Deze stick is werkend.
    Wanneer je dus via boot camp de installatie start, is het de bedoeling dat hij opstart via deze stick en dus de installatie start, dit werkt dus niet. (overigens ook installatie geprobeerd met externe dvd speler)

Ik heb gelezen op fora dat het niet mogelijk is om boot camp (windows) te installeren via externe opslag/dvd speler, maar dat dit alleen kan met de interne SuperDrive.

Overigens hoop ik dat dit niet waar is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.