11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    wb441

Boot camp

Omdat Boot Camp ook in Leopard zal zitten, is het misschien het beste als ik mijn vraag/opmerking hier plaats.

Mijn vraag is: waarom maakt Apple Inc. Boot Camp niet wat gebruiksvriendelijker: als je bijvoorbeeld een week of twee met windows gaat werken dat je via boot camp op een ander deel van je HD hebt staan, kun je dat dan niet instellen dat je daarmee native boot ZONDER op de option-toets te hoeven drukken als je opstart?

Bijdrager
    edward00

Je kan gewoon de opstartschijf selecteren..

Bijdrager
    wb441

O.
    :d

Weer wat bijgeleerd.
    Mag een slotje op zeker?

Bijdrager
    huinkroese

Yep, gewoon in Systeemvoorkeuren > Opstartschijf je XP partitie aanklikken.

Bijdrager
    zmaster

zefls in het configuratie scherm van windows kan je de opstartschijf kiezen.

Bijdrager
    Nikita

Pardon, een Mac met daarop als primair besturingssysteem Windows…? Daar koop je toch geen Mac voor… :sealed:

Bijdrager
    bagagedrager

de topic starter blijkbaar wel:evil:

Bijdrager
    JWB
    ”Nikita”

Pardon, een Mac met daarop als primair besturingssysteem Windows…? Daar koop je toch geen Mac voor… :sealed:

Mee eens…maar het is soms best handig dat het kan! Parallels is ook niet alles (al wordt dat wel steeds beter trouwens!)

Bijdrager
    Nikita

Tuurlijk, dat het kán is handig, maar waarom Windows als primair OS? Koop dan een Dell…

Bijdrager
    47273

mijn nieuwe macbookjepro wordt morgen bezorgd, dus echt wel dat ik Windows als standaard opstartservice aanzet.

De keren dat mijn laptop uit heeft gestaan het afgelopen jaar zijn op 2 handen te tellen, hij slaapt altijd.. Dus als ik hem herstart is het OF voor een software-update OF om met windhoos te gaan werken..

De option-opstartfunctie blijft toch bestaan?

Bijdrager
    Nikita

Uiteraard. Want als ‘ie standaard met OSX opstart, is dat omdat de instellingen zo staan en dan heb je ook de ALT-knop om te kiezen :wink:

(Sowieso, van oudsher zorgt de ALT knop er bij het opstarten voor dat je de opstartschijf kan kiezen).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.