30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    PB

Boot Camp 1.1

Ik lees net dat gisteren Boot Camp is geüpdate naar versie 1.1. Hij is nog niet op de Nederlandse Apple site te vinden, maar wel op de Engelse. Dit zijn de veranderingen:
    Boot Camp 1.1 beta contains many updates and is intended for all new and previous Boot Camp beta users.

Boot Camp 1.1 beta includes:
    Support for the latest Intel-based Macintosh computers
    Easier partitioning using presets for popular sizes
    Ability to install Windows XP on any internal disk
    iSight camera support
    Support for built-in microphones
    Right-click when pressing the right-hand Apple key on Apple keyboards
    Improved Apple keyboard support including Delete, PrintScreen, NumLock, and ScrollLock keys

Vooral de iSight camera support is volgens mij intressant voor de Boot Campers

Bijdrager
    MacAlexje

En iSight werkt met MSN in XP, maar ik zou het veel leuker vinden als iChat met MSN of nog leuker, MSN met iChat zou werken.

Bijdrager
    iSjoerd

eindelijk!:D

Bijdrager
    Nikita

Straks gaan we nog en masse XP of Vista op onze Mac’s installeren, omdat we dan de de webcam in MSN kunnen gebruiken :?
    Maar goed, leuk dat ze zo aan het knutselen zijn bij Apple, maar zo vind ik het wel genoeg, laten ze hun aandacht maar vooral leggen op Leopard en wat minder op Bootcamp (ookal zit Bootcamp in Leopard…)

Bijdrager
    madmax

Als je dan toch Windows applicatie’s moet draaien zie ik meer in virtualisatie oplossingen als Parallels. Nu die nieuwe bootcamp uit is zal het niet lang duren eer ook zij de iSight zullen ondersteunen. Hoef je iig je Mac/PC niet telkens opnieuw op te starten of ff te videocammen.

Bijdrager
    Thoomas

Zou je dan niet gewoon die drivers van Boot Camp onder Parallels installeren, of heb ik het mis?:?

Bijdrager
    Nikita

Nee, want Parallels spreekt de hardware niet direct aan, maar virtualiseert die.

Bijdrager
    JWB

Ligt misschien aan mijn MacBook, maar de iSight werkt nog niet hoor….

Bijdrager
    macses

mmmh, zowel in de oude bootcamp als in de nieuwe heb ik mn cd gebrand, windows XP draait super, drivers cd erin. Alles installeert, behalve bij het apple keyboard drivertje zegt hij dat deze niet kan geinstalleerd worden omdat windows em niet herkend…
    weet niet wat te doen, en hier in Belgie zijn het AZERTY toetsenborden…

Bijdrager
    macses

het typen zelf gaat wel, hij herkent dus azerty, maar symbolen als “@” wordt niet herkend, en het aanraken van het trackpad om te klikken werkt ook niet….is dit normaal?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Als je de melding krijgt dat de installer Niet windows gecertificeerd is of zoiets: gewoon klikken op ‘continue anyway’ Staat ook in de handleiding.

Aanraken trackpad is niet ondersteund geloof ik en als je een verkeerde symbool krijgt bij een bepaalde teost is de instelling in Windows misschien verkeerd….

Bijdrager
    macses

ok dankjewel

Bijdrager
    killerhvo

Zou in MacOSX het aanraken van het trackpad wel als klikken moeten functioneren?

Bijdrager
    LEXY

Het zou moeten functioneren als je dat in Systeemvoorkeuren hebt ingesteld.

Bijdrager
    pieterhoen

Kan iemand de iSight driver ergens posten? Dan kan ik de iSight op mijn (kug kug) PC gebruiken!

Bijdrager
    www.project-euh.com

Het is een installer EXE van 200 MB. Daar zit ie ergens in… Maar hoe je die er los uitkrijgt?

Bijdrager
    pieterhoen

Aan het eind van de installatie is er de optie om een driver CDROM voor Windows XP te maken. Daar moet toch die driver in zitten?

Bijdrager
    Xserve
    ”pieterhoen”

Aan het eind van de installatie is er de optie om een driver CDROM voor Windows XP te maken. Daar moet toch die driver in zitten?

die .EXE wordt dan op die Driver CD gebrand.

Bijdrager
    pieterhoen

Ok, dan ga ik die ook downloaden.

cmd > “Install Macintosh Drivers for Windows XP.exe” /A /v

schijnt de drivers “uit te pakken”.

Bijdrager
    cocoia

In het hulpprogramma voor Boot Camp (sinds 1.1) zit in het menu (bovenaan dus) nu ook een optie om de drivers in een mapje te zetten. Handig!

Bijdrager
    pieterhoen

Ik kan bootcamp niet opstarten, omdat ik geen intel mac heb. Het is me onderhand wel gelukt om de drivers uit te pakken naar een Windows XP machine. Door de Bootcamp pakage van de Apple site door te pluizen vond ik de image die wordt gebrand naar de “driver CDROM”. Onder Windows XP heb ik die drivers uit kunnen pakken.

Volgende stap is het daadwerkelijk installeren van de iSight driver. Dat lukt voor alsnog niet…

Bijdrager
    pieterhoen

Update >

Goed. Alleen de iSight driver installeren lukte niet. Dus heb ik alle Macintosh Drivers for Windows XP maar geïnstalleerd. Helaas, ook dat werkt niet… Ziet ernaar uit dat de “niet ingebouwde iSight” niet ondersteund wordt. In ieder geval niet op niet-Apple computers. Jammer…

In “iSight.inf” staat dan ook:

[code:1:3a611090b4]Apple="Apple Computer"
    iSight.DeviceDesc="Apple Built-in iSight"
    DiskId1 = "iSight Installation Disk #1"
    iSight.SvcDesc = "iSight Filter Driver"
    iSightUpdate.DeviceDesc="Apple Built-in iSight – Unprogrammed"
    iSightUpdate.SvcDesc = "iSight Update Driver"[/code:1:3a611090b4]

Bijdrager
    cocoia
    ”pieterhoen”

Update >

Goed. Alleen de iSight driver installeren lukte niet. Dus heb ik alle Macintosh Drivers for Windows XP maar geïnstalleerd. Helaas, ook dat werkt niet… Ziet ernaar uit dat de “niet ingebouwde iSight” niet ondersteund wordt. In ieder geval niet op niet-Apple computers. Jammer…

In “iSight.inf” staat dan ook:

[code:1:184b09ae1d]Apple="Apple Computer"
    iSight.DeviceDesc="Apple Built-in iSight"
    DiskId1 = "iSight Installation Disk #1"
    iSight.SvcDesc = "iSight Filter Driver"
    iSightUpdate.DeviceDesc="Apple Built-in iSight – Unprogrammed"
    iSightUpdate.SvcDesc = "iSight Update Driver"[/code:1:184b09ae1d]

Dat kan ik bevestigen, mijn externe werkt ook niet. Maar da’s ook Firewire i.p.v. USB, en de built-in is USB.

Bijdrager
    pieterhoen

Op andere fora lees ik hetzelfde… Jammer…

Bijdrager
    killerhvo

Als ik de Macintosh Drivers for Windows XP open, begint de installer maar nadat ik de Ati X1600, Apple Keyboard, Sigmatel Audio en Ethernet drivers voorbij heb zien komen krijg ik de volgende melding:

Fout -1603 Onherstelbare fout bij installatie. Raadpleeg Windows Installer Help (Msi.chm) of MSDN voor meer informatie

Zoeken naar deze fout op de Microsoft site geeft dit resultaat:

Error – 1603: Fatal error occurred during installation. Consult Windows Installer Help (Msi.chm) or MSDN for more information

Maar geeft geen oplossing? Waarom werkt dit bij mij niet (WinXP Pro SP2 NL, Macbook Pro) Boot Camp v1.0 drivers gaven geen problemen.

Bijdrager
    BearPig
    ”Nikita”

Nee, want Parallels spreekt de hardware niet direct aan, maar virtualiseert die.

Het is volgens mij eerder doordat Parallels alleen USB 1.1 ondersteunt, en niet USB 2 (en ook niet FireWire). Maar ik kan het mis hebben.

Overigens voor de liefhebbers, de Built-In USB2 iSight driver voor Windows is hier apart te downloaden:
    http://rapidshare.de/files/29594322/…p_1.1.zip.html

Maar zoals gezegd, je kunt er niet direct iets mee. Tenzij je niet wilt/kunt upgraden naar Boot Camp 1.1, maar wel de iSight driver wilt installeren.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Wat te doen als je al XP op je Mac hebt?

Moderator
    unSOUND

Dat dingetje lezen wat erbij zit ?

Je weet wel…

De handleiding ?

Updating to Boot Camp 1.1 beta
    If you previously installed Boot Camp beta, you should update to Boot Camp 1.1 beta. You don’t need to partition your hard drive again (unless you want to change its size) or reinstall your Macintosh and Windows software or documents, but it’s very important to update the Boot Camp Assistant software, create a new Macintosh Drivers for Windows CD and install the updated software it contains on Windows XP. Complete instructions are provided in the Installation and Setup Guide included with the Boot Camp 1.1 beta software.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Waar is dat forum dan voor vraag ik mij af…:wink:

Thnx

Bijdrager
    Freek.
    ”Cosm0politan”

Waar is dat forum dan voor?

unSOUND… hij vraagt het écht :cry: :kleenex:
    He ’s yours…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.