9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ottovds

bookmarks syncen: .Mac / Me alternatieven?

Dag

Ik ben net de trotse bezitter van een nieuwe iMac. Ik wil welliswaar mijn powerbookje ook niet metteen in de prullenmand smijten. Deze is nog goed genoeg om onder andere onderweg wat te surfen.

Om dit vlot te doen verlopen wou ik mijn bookmarks (ik gebruik Safari 3) kunnen linken met een online dienst als google of yahoo bookmarks.

Niet zo simpel blijkbaar. Bij Firefox had ik er al lang geweest, maar dat wil ik niet. Iemand een suggestie? Na al het hele web plat te hebben gezocht vond ik geen enkel goed programma die het gewoon doet zonder er bij na te moeten denken.

Greetings

Otto

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    ottovds

in de topic die je mij geeft vind ik absoluut niet wt ik wil.

Ik wil nog steeds de bookmark bar van apple safari blijven gebruiken hoor, ik gebruik vaak RSS feeds in safari, dat heeft geen enkel van die initiatieven ook.

Bijdrager
    Pieterr

In die link worden allerlei manieren genoemd om je bookmarks online te beheren/gebruiken.

Een meer recht-toe-recht-aan manier is om je bookmarks file (~/Library/Safari/Bookmarks.plist) op een iDisk te zetten, en vervolgens een alias naar die lokatie aan te maken vanuit de originele map.

How to back up and restore your important Mac OS X files

Bijdrager
    ottovds

het probleem aan jouw oplossing is dat je dan nooit op 2 macs tegelijkertijd kunt browsen/bookmarken, of je verliest bookmarks. Ook moet je altijd wel denken of je wel dat scriptje hebt gedraaid.

Bijdrager
    sypie

Ik zeg: maak een account aan op del.icio.us en gebruik daar de plugins voor. Altijd en overal je bookmarks.

Bijdrager
    Pieterr

Scriptje hebt gedraaid?
    Volgens mij snap jij nog niet helemaal de oplossingen die hier (en in de gegeven links) genoemd worden.

Bijdrager
    ottovds

jawel, ik snap dat er geen enkel van die sites van zorgd dat ik automatisch mijn bookmarks upload/download. Ik wil echt een systeem/plug-in als wat Plaxo voor mijn iCal en Adresboek betekend. Bestaat dit gewoonweg niet misschien?

ik zal vanavond del.icio.us eens proberen

Bijdrager
    Pieterr
    ”ottovds”

jawel, ik snap dat er geen enkel van die sites van zorgd dat ik automatisch mijn bookmarks upload/download.

Wel als je een oplossing kiest met automatische synchronisatie.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.