7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Pjotr

Book Store niet voor Nederland

Zou de bookstore van Apple wel voor Nederland bedoeld zijn?

Een leuke reis naar het buitenland? Natuurlijk willen we dan alles digitaal regelen. We leven niet voor niets in 2019 ! Online boeken we een vlucht, een aantal hotels, een auto, een restaurant. Een reisgids! dat zou mooi zijn! Aan Jordanie is de digitalisering niet voorbij gegaan. Toch een reisgids in de bookstore. Zelfs wanneer je slechts een woord gebruikt bij zoeken krijg ik slechts een Nederlandstalig boek. He? Wordt er niet meer in het Nederlands geschreven dan? Wel levert bookstore van Apple ongevraagd allerlei boeken in andere talen. Maar ja. Ik hoef geen tientallen boeken in het Frans over Jordanie terwijl ik in Nederland woon.

Wat is hier aan de hand? Kan ik iets aan mijn instellingen wijzigen? Waar zitten die instellingen dan?

Of toch maar weer een ePub elders kopen?

Bijdrager
    yasser

elders kopen, dat hele iBook verhaal is in Nederland en België nooit echt aangeslagen.

Bijdrager
    Shmoo

Het heeft ook nooit echt prioriteit gehad binnen Apple.

Apple is heel erg van, we flikkeren digitale diensten online en als niemand er dan massaal opgaf springt dan werkt het niet en blijft het zolang in armoede online staan totdat het ons geld gaat kosten i.p.v. een klein beetje opleveren.

Het is ook extreem moeilijk om als Nederlander er überhaupt iets in te krijgen, dan moet je met allerlei formulieren zeulen waar de gemiddelde persoon nog nooit van heeft gehoord. Waarschijnlijk geeft 8/10  mensen dan al op.

Er staan wel een aantal grotere uitgeverijen in maar die hebben dan vaak ook vestigingen in Amerika dus die krijgen dat eenvoudiger voor elkaar. Je moet dan denken aan de bekende bestsellers die bij de Bruna op zo’n tafel in he midden liggen. Die boeken die je vrouw koopt om in bed te lezen, wanneer ze seks probeert te ontwijken. 😉

Bijdrager
    Q-collective

Ik koop ook gewoon in bij Amazon. M’n oude Kindle en de Kindle app op de iPad voldoen prima.

Bijdrager
    Lolsmurf

Amazon is toch een beetje een bedrijf wat ik mijd. Zolang de grote baas daar een van de rijkste mensen is, terwijl het personeel ronduit schofterig behandeld en zeer slecht betaald wordt.

Bijdrager
    Shmoo

Lees jij niet iets te veel verhaaltjes op MacFreak?

Bijdrager
    Lolsmurf

Daar hoef je maar een willekeurige krant voor open te slaan. Als je een beetje het nieuws volgt dan mag ik veronderstellen dat dit je wel bekend mag zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.