18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Ludo

Bonjour – wat kan je ermee?

Ik krijg af en toe meldingen van ‘bonjour’ op m’n scherm, van andere computers of printers op het netwerk hier, maar wat kan je hier eigenlijk mee en zijn er mensen die hiervan gebruik maken?

Bijdrager
    dddfnfjefefle
    ”Apple.com”

Computers and devices with Bonjour automatically broadcast their own services and listen for services being offered for the use of others. Your computer might see a printer available for printing, an iTunes playlist available for listening, an iChat buddy available for video conferencing. Or even another computer available for file sharing.

http://www.apple.com/macosx/technology/bonjour.html

Bijdrager
    Hansi2124

Tik bonjour eens in in het zoekveld van de Finder……

Bijdrager
    LordChaos
    Bijdrager
    Ludo
    ”Hansi2124″

Ja en dan… weinig info te vinden.

Bijdrager
    Ludo

Haha leuk hoor al die bijdehante reacties… op elk van bovenstaande links is echt bar weinig goeie info te vinden.

En gebruikt iemand het ook? :evil:

Bijdrager
    LordChaos

Hier staat het uitgebreid beschreven: http://en.wikipedia.org/wiki/Bonjour_(software)

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Ludo”
    ”Hansi2124″

Ik vind dat wel meevallen:

Bijdrager
    Ludo

Voordat ik dit topic plaatste had ik natuurlijk allang in de finder gekeken en gegoogled, maar omdat er nauwelijks enige duidelijke info is, vroeg ik me af wat anderen hiervan vonden en of bonjour ook ergens voor gebruikt wordt.

Gewoon een simpele uitleg wat het is en wat je ermee kan.

@ Hansi2124: heb je die items ook gelezen? wordt je niks wijzer van nml.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Ludo”

Gewoon een simpele uitleg wat het is en wat je ermee kan.

@ Hansi2124: heb je die items ook gelezen? wordt je niks wijzer van nml.

Ik lees daar wat je met Bonjour kan. Dat wilde je toch weten?

Bijdrager
    Toinef

je printer delen bijv.
    Dat werkt bij mij perfect.
    Verder is het mij ook onduidelijk

Ik denk dat er hier om en 1,2,3 samenvatting word gevraagt jongens

Bijdrager
    Ludo

Volgens de wiki is het een ‘algemene methode om services te ontdekken op een lokaal netwerk’
    Het wordt door OSX gebruikt om printers en servers te “ontdekken’. Ook wordt het gebruikt door itunes om geshared bibliotheken te vinden. Ik blijf het toch een vaag verschijnsel vinden, en mijn vraag blijft:
    Af en toe komt er dus zo’n pannel voorbij op je desktop… zonder functie?

En waarom bijv. een printer delen via bonjour en niet gewoon via je netwerk (printerdeling)?

Bijdrager
    Maced.2

bonjour’ vond ik altijd al onzin….:lol:

Bijdrager
    dddfnfjefefle
    ”Ludo”

Volgens de wiki is het een ‘algemene methode om services te ontdekken op een lokaal netwerk’
    Het wordt door OSX gebruikt om printers en servers te “ontdekken’. Ook wordt het gebruikt door itunes om geshared bibliotheken te vinden. Ik blijf het toch een vaag verschijnsel vinden, en mijn vraag blijft:
    Af en toe komt er dus zo’n pannel voorbij op je desktop… zonder functie?

En waarom bijv. een printer delen via bonjour en niet gewoon via je netwerk (printerdeling)?

Bonjour is taal soort taal, waardoor je Mac en de Windows-PC elkaar beter snappen. Nu praten ze met worden, niet meer met gebaren.

Bijdrager
    Epines

Wanneer ik een update probeer uit te voeren van Bonjour zowel als van de Airport Utility (Windows) krijg ik aan het einde van de setup de melding dat de oude versie (*.msi) niet verwijderd kan worden. Ook wanneer ik via het Control Panel/Add or Remove Programs ervoor kies om Bonjour te verwijderen verschijnt dezelfde melding. Het bestand waarnaar gezocht wordt blijkt ook inderdaad niet op mijn pc te staan. Mogelijk gekoppeld aan dit verhaal is dat telkens wanneer de Airport Utility opstart een update wordt aangeboden. Bij het kiezen voor het uitvoeren van de update krijg ik een windowsfoutmelding (close-debug) bij het Apple updatewindow. Is er een knappe kop die weet hoe kan ik dit alles oplossen? Graag een reactie en alvast bedankt.

Bijdrager
    iJoost
    ”Maced.2″

bonjour’ vond ik altijd al onzin….:lol:

Duz…

Daarom gebruik je het ook niet zeker? ;-P

Bijdrager
    Zeekomkommer

Bonjour is een service waardoor zonder configuratie van de gebruiker direct verbinding gemaakt kan worden tussen verschillende apparaten over een netwerk.
    Dit betekent dus dat als jij 2 Macs met elkaar verbindt dat ze elkaar direct zien zonder dat je ergens netwerkinstellingen hoeft in te vullen. Hetzelfde geldt voor het verbinden van een printer. Heb je een printer met bonjour in je netwerk dan vindt je Mac die gelijk, zonder dat je daar dingen voor hoeft in te stellen.

Bijdrager
    –help

Nou bijvoorbeeld via Bonjour kijg je in je Finder de verschillende servers en computers te zien, ook kan je printers via het netwerk oid vinden. Eigenlijk… je kan er HEEEL veel mee:) Ik zou zeggen verdiep je er eens in als je het graag wilt weten, en als het je 100% duidelijk is laat het weten ! Hebben wij er ook weer wat aan ;)…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.