15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Boekhoudprogramma

Op deze site is er al heel wat geschreven over dit onderwerp. Veel ervan heb ik gelezen, maar ik kom er niet uit. Het is of teveel van het goede of te weinig informatie. Daarom probeer ik het maar eens met dit draadje.

Ik ben op zoek naar een simpel niet online boekhoudprogramma voor particulier gebruik . Het moet bestaan uit:
    meerdere dagboeken
    grootboekrekeningen
    ruwe boekingen
    balans
    resultatenrekening
    Het programma hoeft niet te voorzien in een debiteuren of crediteurenadministratie en ook niet over facturering en een voorraadadministratie. Inkoopboek of verkoopboek is niet interessant. Het terugvorderen van btw is niet aan mij besteed. Tot nu toe heb ik steeds Dc-Boek gebruikt dat helaas alleen bestaat in een Windowsversie. Er moet toch iemand zijn die ervaring heeft met het bovenstaande. Het zou zeer prettig zijn als deze persoon wil reageren.

Bijdrager
    tarun

Ik gebruik iCash. Werkt makkelijk. Goed overzicht te houden. Past bij mijn manier van boekhouden.

Bijdrager
    Vindplaats

Ik heb de site even bekeken en een vraagje daarover. Kun je daarin ook grootboekrekeningen, een balans en resultatenrekening maken?

Bijdrager
    tarun

Grootboekrekeningen worden categorieën genoemd:

Balans en resultaten gaan via rapporten:

Is dat een antwoord op je vragen?

Bijdrager
    Vindplaats

Ik heb de demo gedownload en mis hierin de gedetailleerde balans gegevens (lijst van activa en passiva of te wel bezittingen en schulden samen in een overzicht). Ik heb geprobeerd een beginbalans aan het begin van een periode en een eindbalans aan het einde van die periode te maken en dat is niet gelukt. Kun jij dat wel maken met dat programma?

Bijdrager
    tarun

Er zitten ook niet grafieken in. Die hebben deze keuzes:

Of dat voldoet aan jouw vraag weet ik niet. Probeer het uit zo ik zeggen.

Bijdrager
    Vindplaats

Nee, helaas. Het programma is toch niet hetgeen ik zoek.

Bijdrager
    LighScan

iFinance is ook de moeite om dan eens te bekijken.

Bijdrager
    Vindplaats

Op de website kan ik niet zien of dat programma ook een balans en resultatenrekening kan maken. Daar dat voor mij een must is heb ik een berichtje in het
    draadje Persoonlijke Financien software geplaatst. Daar zijn mensen die dat programma reeds gebruiken.

Bijdrager
    ivar

Hoi
    Kijk hier eens op. Handig flexibel en volgens mij wat jij zoekt

http://www.mijnhoofkantoor.nl

Bijdrager
    Vindplaats

Helaas, het kost € 19,- per maand en dat wil ik niet. Mijn voorkeur gaat uit om een pakket te kopen.

Bijdrager
    ivar

Anders gewoon eens proberen? Gratis toch voor paar maanden?

Bijdrager
    Vindplaats

Neen, want dan heb ik voor een paar maanden voor niets gewerkt. Ik streef ernaar dat het gelijk goed is, vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar een betaald pakket en € 19,- per maand en dat per jaar is nogal een forse prijs voor iets dat je alleen maar mag gebruiken.

Bijdrager
    ZCase

Als € 99 (exclusief BTW) binnen je budget valt, heb je met het boekhoudprogramma van Gravita een pakket dat alles kan wat jij wilt. Eenmalige investering, regelmatig gratis updates en het is crossplatform, mocht je ooit van OS X afstappen. En op de website van Gravita staat een gratis boekhoudcursus. Ik doe er de administratie van een vereniging van eigenaars mee.

Bijdrager
    Vindplaats

Dag Zcase,
    Het programma heb ik bekeken en is precies datgene wat ik zoek. Ik heb het ook al besteld. Heel erg bedankt, ik ben er zeer mee geholpen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.