8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ClickHereNow

Boekhouding horeca

Ik zoek handige software voor gebruik mijn horecabedrijf. Voor POS heb ik al aparte software, maar zoek software voor om alles in te boeken, debiteuren/crediteuren administratie, inkopen, personeelplanning etc. In iedergeval simpele boekhouding, waarna ik alles in overzicht naar onze boekhouder kan sturen.

Op dit moment gebruik ik gewoon excell voor alles, maar dat werkt niet altijd even handig. Belangrijk is dat het simpel werkt en ben geen fan van online oplossingen. Iemand suggesties?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb zelf nooit met dit soort software te maken gehad, maar ik weet wel dat iProfit vaak als tip voorbij is gekomen. Of er speciale software is voor boekhouding in de horeca weet ik niet.

Bijdrager
    Philip Kotler

Waar je ook voor zou kunnen kiezen een een boekhoud programma online.
    Dit is erg makkelijk als je vanaf verschillende computers je boekhouding wil bewerken.
    (vooral voor communicatie tussen osx en windows)
    Voorbeelden hiervan zijn Twinfield en Exact Online.
    Ik heb ervaring met allebei deze pakketten en moet zeggen dat het mij goed bevalt.
    Twinfield heeft overigens ook de MKB Award 2011 gewonnen.
    Ook kan je via deze pakketten met een klik op de knop, resultaten laten uitdraaien en laat hij je automatisch zien wanneer je bijvoorbeeld een aanmaning moet sturen o.i.d. (mocht je als horeca gelegenheid op rekening verkopen, waar ik echter niet vanuit ga).

Twinfield:
    http://www.twinfield.nl/page/22/twinfield-online-boekhouden

Exact Online:
    http://www.exactonline.nl/online-boekhouden-campaignb?gclid=CJ3__-Om-qsCFYNJ3godt29skA

Bijdrager
    ClickHereNow

Bedankt voor het advies! Ik ben echter geen fan van online oplossingen. Ik heb liever een gesloten omgeving, waar ik mijn boekhouding kan doen. Ik denk dat ik het gewoon bij excell houd.

Ik werk inderdaad bij grote klanten met op rekening betalen, maar niet veel. Nu zie ik enkele mensen hebben over Billings. Ik heb dat wel eens bij een collega mee gespeeld. Ik vind Billings nog iets te uitgebreid voor gebruik bij mij in de zaak. Zijn er alternatieven die eenvoudiger van opzet zijn, maar die wel inderdaad automatisch waarschuwt bij verlopen betaaltermijnen?

Bijdrager
    Philip Kotler

Ik neem aan dat je zelf met een MAC werkt en je boekhouder met Windows. Het probleem waar je dan tegenaan loopt is het probleem tussen de communicatie tussen de boekhoudpakketten die op Windows en op osx draaien. Zelf heb ik nog geen goed programma gevonden voor osx, wel voor Windows. Ik draai dan ook Windows op de MAC puur daar voor. Aangezien de klant ook 9 van de 10 keer een Windows gebruiker is.
    Misschien ligt hier een oplossing, vraag eens welk pakket je boekhouder gebruikt. Ditzelfde paket installeren kan een optie zijn! Zelf ben ik een tevreden gebruiker van Multivers for Windows.

Bijdrager
    GrandMaster

Dboek deze is gratis en werkt super en simpel in gebruik.

Bijdrager
    Philip Kotler

Als tip voor TS: mocht je een pakket aanschaffen, kijk dan even naar de mogelijkheden.
    Handige functies als een factuurnummer overzicht per debiteur / crediteur in het bankboek, zit niet in elk pakket. Waardoor je nog veel gegevens handmatig moet invoeren..

Bijdrager
    N3RD

Kennen jullie GRAVITA? Ik gebruik het (nog) niet, maar ben het wel aan het overwegen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.