12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Joyce

Boeken overzetten naar je iPhone vanuit iBooks

Hi,
    Onlangs een nieuwe iMac aangeschaft en krijg dus te maken met de nieuwe versie van iTunes.
    Bij deze versie zijn de boeken verplaatst naar iBooks.
    Normaal sleepte ik de boeken in iTunes naar mijn iPhone, maar dat gaat dus nu niet meer:(
    Kan iemand mij vertellen hoe ik nu mijn boeken naar mijn iPhone kan overzetten?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, die boeken mag je eerst in iBooks neerzetten.

Dan ga je naar iTunes en kies je in het overzicht van je iPhone dat je die boeken wilt syncen.

Het meest belachelijke en onduidelijke systeem dat ik ooit ben tegen gekomen.
    Ik dumpte ze gewoon op Dropbox, en opende ze vandaar uit.

Bijdrager
    pruus

In de versie 9.3 wordt alles wel gesynchroniseerd. Dus overal bijgewerkt, en dat lijkt nu te werken in beta op een iPad en een iMac. Het wordt dus beter….

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    KarelWillem op 01 maart 2016

Hoezo dat dan? Omdat je ze niet in iTunes zelf zet maar in een ander programma en dan wel in iTunes moet kiezen wat er op het iApparaat gezet moet worden? Met foto’s werkt het precies hetzelfde en daar klaagt niemand over …

Geblokkeerd
    Anoniem

@karelwillem

Mee eens, bagger systeem.

Bijdrager
    Joyce

Bedankt mensen. Dat syncen lukt alleen als je alles dan zo laat gaan, maar ik wil mijn muziek handmatig beheren.
    Ik heb nu via finder de boeken opgezocht en via airdrop op mijn iPhone gezet.
    Waar is het gebruikersgemak gebleven waar steve jobs zo voor stond…..

Bijdrager
    hatolex

Nadeel van AirDrop is natuurlijk dat je in de buurt van je Mac moet zijn. Dropbox is over gans de wereld bereikbaar.

Bijdrager
    Unlock32
    Joyce op 02 maart 2016

Bedankt mensen. Dat syncen lukt alleen als je alles dan zo laat gaan, maar ik wil mijn muziek handmatig beheren.
    Ik heb nu via finder de boeken opgezocht en via airdrop op mijn iPhone gezet.
    Waar is het gebruikersgemak gebleven waar steve jobs zo voor stond…..

Hier wel een tevreden gebruiker van iTunes en geloof me…. je kan alles handmatig beheren, maar de meeste mensen hebben het geduld niet om zich er in te verdiepen.

Bijdrager
    Shmoo

Boeken wat zijn dat en wat kunnen die doen op een iPhone.. Met een iPhone moet je selfies maken en appen.

Sexy yeah!

Bijdrager
    hatolex

Dat is nu het voordeel van dropbox, daar hoef je je niet in te verdiepen, dat is zo simpel……

Bijdrager
    GoeieDag

Als de betreffende ‘boeken’ pdf’s zijn, kun je ze ook gewoon in de iCloud Drive gooien. Misschien kan dat ook met andere ‘boeken’?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Joyce op 02 maart 2016

Waarom zou dat niet kunnen? Ja, je kunt niet in iTines per nummer kiezen of het wel of niet op de iPhone moet komen … behalve als je een afspeellijst maakt met daarin alleen de nummers die je op de telefoon wilt hebben, en alleen die lijst er dan opzet. Zo gebeurd:

GoeieDag op 03 maart 2016

Als de betreffende ‘boeken’ pdf’s zijn, kun je ze ook gewoon in de iCloud Drive gooien. Misschien kan dat ook met andere ‘boeken’?

Als je de webserver van je computer aanzet, kun je ze ook via Safari op je telefoon krijgen, en dat geldt dan gelijk voor álle bestanden die een app op het apparaat kan openen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.