8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Verwijderen

boeken naar nieuwe mac verplaatsen

Ik heb een nieuwe Mac en wil nu mijn iBooks verzameling overzetten naar iBooks op de nieuwe Mac. Het staat nu op mijn MacBook. Wellicht is het een hele stomme vraag, maar ik kan de pubs niet vinden op de MacBook…..

Ik wordt er een beetje gek van, wat dit betreft is de Mac wel wat ondoorzichtig omdat het de document beheersing min of meer overneemt….

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Bijdrager
    Beech

Hoe zijn de epubs er gekomen, gekocht in de winkel van iBooks ?
    Op je Macbook staan ze in iTunes. Dan kun je ze exporteren.

Bijdrager
    Verwijderen

Ik heb een deel gekocht via iTunes, die staan al op mijn nieuwe PC.
    Een deel heb ik op een andere manier verkregen. Die stonden vroeger in iTunes inderdaad. Nu echter niet meer.
    Met het verschijnen van iBooks op de Mac zijn ze verplaatst naar iBooks,… dit geeft iTunes aan. Nu zie ik geen boeken meer in iTunes.

Bijdrager
    Verwijderen

Die map heb ik niet….

Bijdrager
    Unlock32

Zoek eens in Finder op html, dat staat achter iedere e-pub

Bijdrager
    jackybe67

Swiftly,

klik op Finder en ga dan naar “Ga” in bovenste balk. Vul ~/Library/Containers/com.apple.BKAgentService/Data/Documents/iBooks/Books in de “Ga naar map” in en voila….

Bijdrager
    Verwijderen

@jackybe67 Ik krijg als resultaat een lege Finder .. ik heb ook geprobeerd met een deel van de tekst,…werkte ook niet.

edit. Ik heb het nu wel gevonden, en het is inderdaad de map die je aangeeft. Ik had ze daar eerder al gezien, echter ik kon me niet voorstellen dat Apple de namen zou hebben omgezet naar bestanden met willekeurige letters en cijfers. (zie volgende post).
    Is dat bij jou ook het geval? Vind je dat niet irritant? Je bent zo totaal de controle over je eigen bestanden kwijt.

Bijdrager
    Verwijderen

Ik heb wel wat epub bestanden gevonden, maar die zijn hernoemd in dit soort bestandsnamen: AFFFD566JJ5J43HN333HH3K44KJHB3HJJ33HHB3HJ3N.epub

Terwijl ik in het verleden een hele set aan pubs had met allemaal nette titels van de boeken. iBooks maakt er een zooitje van….. nou bedankt Apple for fucking up my boeken database.

Ik wil terug naar een map met bestanden die ik ook zelf kan beheren,… de zogenaamde gebruiksvriendelijke programma’s van Apple zijn gebruiksvriendelijk tot dat je een nieuwe computer koopt… Het overzetten is een ramp!
    Ik raad iedereen aan, zet je boeken bestand niet over naar iBooks. Laat ze lekker staan in iTunes of op een eigen lokatie.

(sorry hoor ik ben beetje geĂ¯rriteerd nu…..)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.