6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    e.abrahamse

Boeken app macOS 10.15 Catalina werkt niet meer!

Na de update naar macOS 10.15 Catalina zijn alle aanwezige boeken in de Boeken App niet meer te openen. Er wordt hierbij geen onderscheid gemaakt tussen ePub- en Pdf-bestanden.

Er verschijnt steeds de volgende melding: ‘De bewerking kan niet worden voltooid. (BKAgentServiceErrorDomain fout 8.)’ en er blijft een wieltje lopen. Klaarblijkelijk kan Boeken de bestanden niet vinden. Deze foutmelding is al vaker bij Boeken-updates voorgekomen. Wie heeft een oplossing?!? Of is het wachten op een volgende update?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 4 weken geleden door e.abrahamse.
    Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Kijk hier eens naar.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Vreemd. Ik heb nog nooit problemen met Boeken app gehad, ook niet bij Catalina. Misschien is het voorkeurenbestand bij de TS beschadigd.

Bijdrager
    e.abrahamse

Bedankt voor jullie reacties. Het vervelende is dat er veel eenmalige (zelfgeschreven) documenten in staan die ik voor mijn studie/werk nodig heb. Ik heb al een testje gedaan met het verwijderen en opnieuw inlezen van documenten. Dat gaat voorbeeldig, maar was helaas geen oplossing. Het probleem is dat deze documenten eenmaal binnen de Boeken app niet te openen zijn omdat ze in een opstart/loop blijven hangen. Is een probleem dat ik zelf ook nog nooit aan de hand heb gehad, vandaar mijn vraag. In mijn zoektocht naar een oplossing via Google en OMT blijkt: het is in de loop der jaren vaker voorgekomen dat bij een update van macOS of de Boeken app de koppeling verloren gingen. Zal eerst maar eens een gecomprimeerd bestand maken van deze Books folder. Om in ieder geval te voorkomen dat ze ineens verdwenen zijn.

Zou een re-install van Mojave een oplossing zijn?

Bijdrager
    e.abrahamse

Heb inmiddels contact gehad met Support van Apple. Houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen en een mogelijke oplossing!

Bijdrager
    e.abrahamse

Prima geholpen door support engineers van Apple. Had uiteindelijk met het niet goed koppelen en inlezen van mijn bestanden te maken. Bestanden van boeken op een veilige plaats gezet. Alle bestanden/instellingen die zorgen voor het foutief inlezen verwijderd. Met lege Boeken app opnieuw begonnen met inlezen. Moet nog controleren of alle bestanden in de nieuwe situatie ook daadwerkelijk zijn meegekomen. Heb originele bestanden in ieder geval nu wel in gecompliceerd bestand veiliggesteld. Kijken of de nieuwe situatie verbetert. Goede afloop gaat mij een blijer mens maken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.