4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Stefan

BMW bluetooth achteraf inbouwen

Ik heb een mooie BMW 1 cabrio op het oog maar hier zit geen bluetooth ingebouwd. Ik heb de BMW al gebeld maar het schijnt niet mogelijk te zijn om dit orgineel van BMW in te bouwen, ze kunnen wel een Parrot inbouwen.

Wat ik wil is kunnen bellen en bedienen via het stuurwiel en het iDrive systeem en het liefst ook audio streamen via bluetooth.

Ik heb al gekeken naar het Fisicon systeem, dit ziet er op zich goed uit maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Niet geheel onbelangrijk, het systeem moet overweg kunnen met de iPhone 5.

Bijdrager
    CedricH

Ik denk dat het eenvoudiger is uit te kijken naar een BMW met bluetooth in plaats van een aftermarket bluetooth systeem in te bouwen, anders is dat om problemen vragen. Ik heb geen ervaring met zo’n systeem zoals jij bedoelt maar ik zou het zelf niet doen. Elektronica is niet de sterkste kant van BMW (eigen ervaring) en ermee klooien is volgens mij om problemen vragen… Als je bluetooth inbouwt is dat universeel dus zou het moeten overweg kunnen met een iPhone 5.

Wat je wel kan doen bij BMW zelf is een handsfree kit laten installeren in het bergvakje in de centrale armsteun tussen de voorstoelen. In dat vakje komt dan een houder waar je je iPhone in stopt, je kan alles via de iDrive bedienen en je iPhone wordt ondertussen ook opgeladen. Ik ben het niet 100% zeker maar dat kan je denk ik wel naderhand laten inbouwen, het staat in elk geval vermeld op de accesoire-website van BMW. Informeer eens bij je dealer daarover!

Moderator
    Pete.Z

Heeft weinig te maken met een iPhone, dus maar verplaatst.
    Eigenlijk heeft het helemaal niks met Apple te maken, en kan je beter naar een auto-forum lijkt me.

Bijdrager
    Stefan

Heeft wel degelijk met iPhone te maken, het gaat om de bluetooth verbinding van mijn iPhone naar het iDrive systeem.
    Anyway, heb BMW gebeld en die geven aan dat ze achteraf alleen een Parrot in kunnen bouwen. Toch als ik deze site mag geloven moet het goed werken. Ik hoop dat iemand hier ervaring ermee heeft..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.