30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Jpunt

BluRay-speler, alternatief op een PS3?

Nu ik erachter ben gekomen dat mijn huidige scherm HDCP ondersteund begin ik steeds meer de neiging te krijgen om ergens een PS3 te scoren (en deze met een hdmi->dvi aan te sluiten). Mijn punt is alleen dat ik nooit spelletjes speel en daar ook totaal geen behoefte aan heb. Ik ben dan ook bang dat een PS3 een beetje overkill is voor mij, aangezien ik er alleen maar films mee wil kijken. Een standalone BluRay-speler zou dan een optie zijn (ook snel €100 goedkoper), maar kunnen die ook gedownloade films afspelen, evt gebrand naar een (dl)dvd?

Bijdrager
    RickDeRaaf

De PS3 speelt ook andere (HD)formaten af die je dan kunt downloaden en via een USB-stick of DL-DVD dan kunt kijken.

AVCHD, .m2ts, .wmvhd, .mpeg, .avi & natuurlijk gewoon gebrande DVD’s / CD’s

Plus dat je een HD in de PS3 heb waar je ook nog eens 80Gb aan films kunt opslaan en je kunt er nog een externe HD op aansluiten. Ook kun je vanaf je Mac video & muziek streamen naar je PS3 via Medialink of Roxio streamer.

Ik zou dus voor de PS3 gaan! :wink:

Bijdrager
    Undaunted

Eerlijk gezegd vind ik de PS3 voor dit doel niet zo’n gek idee is hoor. De software is veel geavanceerder dan je kan verwachten van een stand-alone blueray speler en wordt constant geüpdate. Naast het spelen van DVD’s en Bluerays kun je muziek en video van je computer streamen; filmtrailers downloaden uit de PSstore in HD (al zijn dat er nu nog weinig) en op den duur natuurlijk hele films. Daarnaast is er een upgrade in de maak om de PS3 als harddisk recorder te kunnen laten fungeren.

Ook een plus is dat de PS3 DVD’s kan upscalen naar 1080p en al leek me dat aanvankelijk onzin, het is een wereld van verschil. Bij de Matrix is de ondertiteling bijvoorbeeld schuin gedrukt. Onze oude DVD speler (en ook de PS3 als upscaling uit staat) gaf die ondertiteling heel kartelig weer. Gek genoeg is het na het upscalen (vermoedelijk met wat filter technieken erbij) de tekst bijna scherp te noemen. Moet ik bij zeggen dat het best zou kunnen dat een standalone blueray speler dat ook kan; al ben je met de PS3 zeker van de horsepower om het allemaal goed te renderen.

EDIT: zo te zien kruisten onze berichten elkaar:)

Bijdrager
    Barabas2005

Ik heb ook bijna op het punt gestaan om een PS3 te kopen. Maar de PS3 komt niet zo heel erg goed uit de bus qua Blu-Ray kwaliteit. En inderdaad: het hele spel gedeelte wordt ook door mij toch nauwelijks gebruikt.

Als je een beetje de Duitse taal beheerst kan ik je het blad Video aanraden. Daar staan een hoop goede tests in.

Voorlopig hou ik Blu-Ray nog een beetje af tot alles wat goedkoper word en beter ondersteund door Apple.

Bijdrager
    Jpunt

Qua hardeschijf- en afspeelmogelijkheden ben ik ook wel enthousiast over de PS3. Maar er zijn geen standalones die dat ook kunnen?:)

Bijdrager
    Barabas2005

De Panasonic schijnt nogal goed te zijn. Deze speelt ook een aantal andere formaten af (waaronder AVCHD en DivX).

Helaas geen HD ;).

Bijdrager
    oegemeister

op de markt van blu-ray spelers is de PS3 echt een no-brainer…

Je moet alleen het design wel mooi vinden….

gr Sjoerd

Bijdrager
    Jpunt
    ”Barabas2005″

De Panasonic schijnt nogal goed te zijn. Deze speelt ook een aantal andere formaten af (waaronder AVCHD en DivX).

Helaas geen HD ;).

leuk verhaal, maar hij is even duur als een PS3:)

Bijdrager
    Maced.2
    ”Barabas2005″

Ik heb ook bijna op het punt gestaan om een PS3 te kopen. Maar de PS3 komt niet zo heel erg goed uit de bus qua Blu-Ray kwaliteit.

Ik heb ook een PS3,maar vind deze helemaal top en zeker kwa Blue-ray.
    Die testen geloof ik wel….en ja voor een beetje Blue-ray speler mag je dan ook flink in je beurs tasten.

8)

Bijdrager
    SMac

Gebruik ook een PS3 voor films. Wat ook lekker is, is dat je voor een paar tientjes een HD van 300 Gb erin knalt. Ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit. Keuze is wat mij betreft makkelijk.

Bijdrager
    Undaunted

Ik had twee punten van kritiek op de blu-ray speler van de PS3. Beeldruis en af en toe artifacts in de onderhoeken van het scherm (bij het kijken van een blu-ray disc). Sinds de patch van afgelopen week zijn beide problemen opgelost! Resultaat is verbluffend. En uiteraard moet je er een goede HDMI kabel bij kopen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Getwijfeld tussen PS3 en Sony BDP-S350

Uiteindelijk de standalone genomen, heb al een wii en 360, en de standalone geeft naar mijn idee beter beeld.
    de S550 kost nu ook nog maar 350 euro trouwens!

Bijdrager
    Imagic

Kan me voorstellen dat als je geen games speelt en een speler wilt hebben die bij je receiver etc past dat je een stand alone speler kiest. Zou ik in ieder geval zeker doen.

Vorig jaar heb ik voor de Panasonic BD-10 speler gekozen (uit productie inmiddels) maar wel een perfect spelend apparaat, upscaled je huidige dvd’s ook heel erg goed. prachtig beeld en doet echt niet onder voor een PS3 zoals wel eens wordt beweerd. Alles valt of staat uiteindelijk ook met je scherm. Ik heb thuis een Panasonic 50py70 hangen Full HD, is gewoon erg goed.

Tip1: kijk voor een 24p speler (alleen interessant als je scherm dit ook aankan)

Tip2: kijk eens op http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler naar de Sony’s en Panasonic spelers, die heb je al voor minder dan een PS3.

Let wel: als je een stand alone speler aanschaft dat je regelmatig kijkt voor firmware updates, deze zijn wat mij betreft simpel te installeren maar vereist wel een beetje tijd en uitpluizen soms. Maw: je moet niet bang zijn om zelf wat uit te zoeken.

Succes!

ps: meeste Blu-ray spelers vreten zo’n beetje alles, de Panasonics spelen een enorme shitload aan diverse formats af inclusief zelf gebrande/gecopieerde schijfjes, foto cd’s, muziek, mp3 etc.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Jpunt”

Een standalone BluRay-speler zou dan een optie zijn (ook snel €100 goedkoper), maar kunnen die ook gedownloade films afspelen, evt gebrand naar een (dl)dvd?

Waarom kies je niet een of andere streaming video player, bijvoorbeeld iets als de TViX HD M-6500A V2 of de Popcorn Hour A-110 Media Tank? Dit zijn ware allesvreters. Hoef je nooit meer zelf te transcoderen.

Zie ook het draadje van Karel Willem: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133545

Bijdrager
    Godsmack

Ik gebruik mijn PS3 ook als DVD speler en is via HDMI aangesloten op een 50″ Panasonic plasma.. beeld is top!

Ik gezocht naar een losse player maar overal komt de PS3 als beste Blue Ray player uit de test..je krijgt in feite een games console er als bonus bij!:-)

Wat wel erg jammer is is dat de remote op blue tooth werkt en ik em niet aan mijn Harmony 1000 universal remote kan koppelen.. (of welke universal remote dan ook)

De PS3 is ook prima web browser en op een HD tv is het prima surfen:-)

Bijdrager
    iJeroen
    ”Godsmack”

Ik gebruik mijn PS3 ook als DVD speler en is via HDMI aangesloten op een 50″ Panasonic plasma.. beeld is top!

Je zal maar geld teveel hebben… :innocent:

Bijdrager
    Triumph

Zelf gebruik ik ook een PS3. Ik maak zelf Blu-Ray (Op standaard DVD’s) schijfjes met Toast 9 met HD plugin en die doen het voortreffelijk op de PS3 maar niet op bv een 350 van Sony.
    Als ik op het oog de kwal vergelijk dan zie ik er geen verschil tussen tussen de 350 van Sony en de PS3. Ik heb er een DVD speler afstand bediening bijgekocht want dat leek me wat handiger dan zo’n game controller.
    Ik gebruik medialink om films te streamen van af m’n iMac

Bijdrager
    Pieterr
    ”Triumph”

Ik maak zelf Blu-Ray (Op standaard DVD’s) schijfjes met Toast 9 met HD plugin en die doen het voortreffelijk op de PS3.

[miereneuk]
    Je bedoelt waarschijnlijk: “Ik maak zelf AVCHD (op standaard DVD’s)…”
    [/miereneuk]

Bijdrager
    Undaunted

PS3 beste uit de test:

http://www.blu-ray.com/news/?id=2138

Bijdrager
    Ganymedus

voor 5 á 600 € kun je een samsung bd2e kopen. Zelf zou ik alsnog voor de ps3 gaan.;)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Pieterr”
    ”Jpunt”

Een standalone BluRay-speler zou dan een optie zijn (ook snel €100 goedkoper), maar kunnen die ook gedownloade films afspelen, evt gebrand naar een (dl)dvd?

Waarom kies je niet een of andere streaming video player, bijvoorbeeld iets als de TViX HD M-6500A V2 of de Popcorn Hour A-110 Media Tank? Dit zijn ware allesvreters. Hoef je nooit meer zelf te transcoderen.

Zie ook het draadje van Karel Willem: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133545

Of deze: Western Digital WD TV HD Mediaplayer (minder dan 100 euro). (meer info)
    Leest ook HFS+ geformatteerde USB schijven (met de kanttekening dat je Journaling moet uitzetten).

Bijdrager
    vanillakoyak

Hoeveel geluid maak de Ps3 eingelijk is dit hoorbaar?

Bijdrager
    RickDeRaaf
    ”vanillakoyak”

Hoeveel geluid maak de Ps3 eingelijk is dit hoorbaar?

ik zit er 3 meter vanaf en dan hoor je wel de koelventilator draaien, Echter als ik een film kijk of zit te gamen hoor ik deze niet.

Bijdrager
    vanillakoyak

bedankt:D

Bijdrager
    Blaugrana

Kan ik bluray rips via een externe hd ook afspelen op de ps3?

Bijdrager
    RickDeRaaf
    ”Blaugrana”

Kan ik bluray rips via een externe hd ook afspelen op de ps3?

Dit is een beetje jammer, Omdat de HD FAT32 moet zijn zodat de PS3 hem kan zien kan een bestand groter dan 4Gb niet op de schijf worden gezet :oops:

Bijdrager
    bjorngra

Mensen,

Heb een Philips 46PFL9705 LED tv gekocht met 3D en Blu-Ray speler. De speler krijg ik eigenlijk voor niks vanwege de Ambilight weken. En nog een leuke korting op de tv. Nu dacht ik; kan ik niet beter de BR verkopen en voor dat geld een PS3 kopen? Dan heb je een Gameconsole en Blu Rayspeler in één.

Of speelt de PS3 niet alle content goed af? Iemand ervaring met PS3 en 3D Blu Rays?

Bijdrager
    Pieterr
    bjorngra op 06 december 2010

Heb een Philips 46PFL9705 LED tv gekocht.

Heel fraai!

Kende je deze app al?

Philips Wifi TV Remote

Met deze app kun je onder andere foto’s die op je iPhone staan, laten zien op je Philips TV.

Bijdrager
    bjorngra

Pieter,

Die kende ik nog niet! Ben ik erg benieuwd!

Bijdrager
    Pieterr

Some steps are required to enable your Philips Television for this application:

1. Make sure your television supports the Philips TV Remote application. You can find the list of supported televisions on http://jointspace.sourceforge.net

2. To use the Philips TV Remote application to operate your television, you need to enable this functionality on your television. When the television is in on-state, key in the following digit sequence with your original TV remote control: 5646877223. When successful, the message “JointSpace enabled” will appear on your television.

3. Ensure your television is connected to the same (wireless) network as this device.

4. Once the Philips TV Remote finds a television, it will be listed. Click on the television you want to control in order to continue.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.