4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    McFire

Bluetoothconfiguratieprogje uitschakelen

Ik gebruik mijn Mac Mini als mediacenter en heb daar geen draadloze muis voor nodig. Toch start hij iedere keer bij opstarten het progje Bluetootheconfiguratie op en zoekt naar een draadloze muis.

Hoe kan ik dit uitschakelen?

Kan niet bij Systeemvoorkeuren, heb ik uiteraard al gekeken.

Alvast bedankt weer voor het meedenken.

Sleutelbeheerder
    Night

Google?

http://www.howtogeek.com/howto/apple/use-your-mac-mini-as-a-media-server-part-1/

The one wrinkle in this magic kingdom of remote elegance is that Macs require input devices to completely boot. By default, if they don’t find any input devices connected, they will scan until they are bluetooth in the face or until they find an input device to pair with, thus interupting the boot process if you have no Bluetooth keyboard and mouse. Luckily, this can be overridden in System Preferences.

Go to the “Bluetooth” section and uncheck “Open Bluetooth Setup Assistant at startup when no input device is present”. Now, you should be able to restart without that annoying setup wizard spinning its wheels for hours and hours.

Bijdrager
    McFire

Hoi Night,

Bedankt voor je snelle reactie. (Google is leuk, maar tigduizend hits zijn wat lastig te doorzoeken, zeker als je de niet-Nederlandstalige er bij hebt.)

Maar nogmaals bedankt. Was dus toch erg simpel, zat alleen in Systeemvoorkeuren op de verkeerde plek te zoeken (Toetsenbord en Muis i.p.v. Bluetooth – Geavanceerd).

Sleutelbeheerder
    Night

Ik had binnen 30 seconden te pakken wat ik zocht… In ieder geval weer mooi dat het opgelost is;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.