5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

Bluetooth versterken

Ik las net de topic wi-fi versterken…maar is het ook mogelijk om een ee bluetooth signaal te versterken?

Ik werk met een macmini 2010..die heeft dus al bluetooth, alleen die komt niet verder dan een metertje of 10..
    Als ik nu zo’n usb bluetooth dongel koop, wordt het dan beter, of gaat het niet samen met de interne-versie…

grt

Bijdrager
    Chorro

Een externe dongle zal gebruik maken van eigen software, je kan dan dus die interne gewoon uit zetten en de externe aan. Ik meen te herinneren dat Sitecom dongles heeft die tot 100m reiken, maar of deze ook geschikt zijn voor Mac weet ik niet.

Bijdrager
    Pieterr

Deze werkt in ieder geval op de Mac: IOGear Enhanced Data Rate Bluetooth USB Adapter.

Bijdrager
    MacTS

Bluetooth is oorspronkelijk ook alleen maar bedoeld om korte afstanden draadloos te kunnen overbruggen. Bovendien is de snelheid veel trager dan bv wifi, nauwelijks geschikt om grote bestanden te versturen. Als ik BT echter op mijn iMac inschakel zie ik de Mac van mijn overbuurvrouw gewoon in het rijtje staan, terwijl dit toch een metertje of 40 bij mij vandaan is.

Bijdrager
    wverveer

Het is voornamelijk voor de bt-besturing van mijn muis en toetsenbord.

Volgens mij is de IOGear usb adapter niet in nl te verkrijgen, althans niet via tweakers.net
    Heeft hij specifieke eigneschappen, dat hem anders maakt als anders usb’s?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.