8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

Bluetooth verbinding verbreekt steeds tussen Mac en speakers na opstarten

Ik heb nieuwe PC speakers (bluetooth) en elke keer als ik mijn Mac opstart is de verbinding tussen de speakers en Mac verbroken en moet ik ze handmatig weer verbinden.  Mijn bluetooth toetsenbord en muis hebben gewoon wel verbinding gelijk na een herstart dus dat is vreemd. Hoe kan dit en los ik dit op?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Aan welk van de apparaten ligt het, is wat ik me afvraag. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de luidsprekers zeggen: „Al een tijdje geen signaal, ik zet mezelf uit” of dat de computer denkt: „sluimerstand = Bluetooth-verbindingen verbreken, behalve met invoerapparatuur”.

Bijdrager
    pruus

Met High Siërra, gebeurt het hier vaak met de eigen muizen van Apple ook. Is al langer een probleem,

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 18 november 2018 om 18:47</p>
    Aan welk van de apparaten ligt het, is wat ik me afvraag. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de luidsprekers zeggen: „Al een tijdje geen signaal, ik zet mezelf uit” of dat de computer denkt: „sluimerstand = Bluetooth-verbindingen verbreken, behalve met invoerapparatuur”.

Vanuit sluimerstand is er niets aan de hand wat ik gemerkt heb. Hij verbreekt alleen de verbinding alleen als mijn Mac helemaal uit staat s’nachts b.v. en als ik langer dan 6 uur niet thuis ben en hem daarna weer aanzet.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>pruus op 18 november 2018 om 18:52</p>
    Met High Siërra, gebeurt het hier vaak met de eigen muizen van Apple ook. Is al langer een probleem,

Daar heb ik geen problemen mee en zit met het laatste Mac OS Mojave.

Bijdrager
    erwin33

Opmerkelijk. En dat is het waarschijnlijk ook. Normaal gesproken zet ik mijn Mac aan en gelijk mijn boxen en wacht niet tot dat de Mac helemaal is opgestart. Nu deed ik eerst mijn Mac aan en wachten totdat hij helemaal was opgestart en deed toen mijn boxen pas aan en toen verbond hij wel gelijk.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat verbaast me niet zo heel erg: het zal toch even kosten voordat Bluetooth ook echt aanstaat op de computer, dus zolang dat niet het geval is zullen de luidsprekers er niet mee kunnen verbinden.

Maar ik wil ook kwijt dat luidsprekers aan een kabeltje me toch handiger lijken:)

Bijdrager
    erwin33

Nou als ze het gewoon doen is er niets aan de hand natuurlijk, en hoor geen verschil in geluid dat bluetooth slechter zou klinken want dat hoor ik niet.

Maar wel vreemd dat je blijkbaar de speakers uit moet laten in de opstartfase omdat dat bluetooth anders geen verbinding kan maken. Wat ook lukt als je dat toch doet is om de speakers weer even aan en uit te zetten dan connect hij wel en iets handiger dan steeds op ‘verbind’ te klikken in je bluetooth optie in je menubalk.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.