2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    thongpoon

bluetooth symbool blijft grijs op iphone 4

Hallo,
    Ik heb sinds kort een iphone 4 en leer daar nu een beetje mee om te gaan. Ik heb bluetooth op dit apparaat ingeschakeld en dan zou het bluetooth tekentje blauw moeten worden, maar het blijft grijs. Ik kan ook geen contact maken met een ander bluetooth apparaat zoals telefoon, pc, of wat dan ook. Nu schijnt dit een bekend probleem van apple te zijn en internet staat er (te) vol mee. Ik ben gisteren een paar uur bezig geweest om diverse sites af te klapperen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Een (voor een leek) begrijpelijke oplossing heb ik niet kunnen vinden. Misschien weet hier iemand een oplossing?
    mvrgr. Thongpoon.

Bijdrager
    koenvdvoort

Het feit dat je een bluetooth symbool ziet betekent al dat je bluetooth aanstaat. Het icoontje wordt pas blauw als er daadwerkelijk iets met de bluetooth gedaan wordt. Apple heeft echter het gebruik van bluetooth vrij beperkt gehouden. Je kan headseats gebruiken, en bijvoorbeeld een bluetooth toetsenbord aan je iPhone koppelen, maar connectiviteit met andere telefoons of PC/Macs om bestanden uit te wisselen kan niet.
    Er bestaan wel verschillende apps zoals bijvoorbeeld Mover, waarmee je tussen twee iPhones afbeeldingen, contacten etc. kan versturen. Muziek kan niet, dat heeft er natuurlijk mee te maken dat Apple zelf muziek verkoopt, en liever niet heeft dat je die naar jan en alleman gaat sturen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.