6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    mdmx

bluetooth surfen se p800 via breedband

Is er een deskundige die me kan vertellen hoe ik met m,n p800 via bluetooth met een breedband kabel verbinding kan surfen ?

Na diverse forums gelezen te hebben op mac gebied als wel symbian gebied oa esato.com en my-symbian.com,kon ik geen duidelijke info vinden,las dat het voor pc gebruikers wel mogelijk is,het is me op de mac tot nu toe nog niet gelukt:-(

Sharing Your Mac’s Internet Connection via Bluetooth [dit artikel heeft betrekking op een Palm]
    http://www.technohappymeal.com/archives/000069.html

Bij voorbaat mijn dank

Bijdrager
    bedrocks

Dat zou ik nu ook wel eens willen weten, ik ben daar een tijd geleden ook naar op zoek geweest.

Maar voor Mac is er weinig hoop denk. of zitten er knappen koppen hier?

Hou me maar op de hoogte als je meer weet, of als het je gelukt is :lol:

Bijdrager
    junkiesxl

Leek me mooi, dus heb even zitten google-en en kwam dit tegen, ik ga em nu testen met mijn T610.

Ik zal straks het resultaat posten

Bijdrager
    junkiesxl

Bijdrager
    mdmx

mijn dank voor je tip junkiesxl,top !!!

Met name http://www.mobilewhack.com/networking/bluetooth/mac_os_x_internet_sharing_over_bluetooth.html vond ik waardevol,deze was me nog niet bekend,na m,n zoektocht,de andere links wel.

Bij de Share2Blue2th [werking via mRouter] was een readme,daaruit bleek dat het noodzakelijk was om een kleine aanpassing te doen,o.a het mac adres van de P800 in te vullen en adding -p800 before the -v in the first bit of command line code in een paar apple scripts in te voeren.

In bluetooth voorkeuren beide aparaten gepaired en elkaar exact dezelfde naam gegeven.

In systeemvoorkeuren internetdeling via bluetooth aangezet.

Op de P800 een dummie gprs acount aangemaakt.

Daarna het script Share Internet to Bluetooth opgestart,kreeg een melding op m,n P800 of ik de connectie accepteerde,ja dus,opeens ging het blauwe bluetooth lampje sneller knipperen,betekend dat er contact was,erg fraai.

Kreeg aleen tot m,n spijt geen website te zien met zowel de interne browser als wel met Opera en Webviewer :-(

Aan m,n firewall ligt het niet,beide had ik even uit gezet,zou het zo kunnen zijn dat ik meer moet invullen in het gprs acount [dummie] ,ip nummer etc ?

In de systeemvoorkeuren onder netwerk bij bluetooth had ik geen netwerk instellingen ingevuld,weet niet of dat nodig is ?

Bijdrager
    2manydjs

Ik heb de readme file niet gelezen, maar bij mij kan ik bij “Internet delen” onder “Delen” alleen kiezen dat ik de verbinding die ik via BT heb, deel met andere over ethernet.
    En niet andersom, misschien ligt hier het probleem?

Succes ermee, hoop dat het lukt (Ga P900 van de zomer kopen).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.