16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

Bluetooth problemen sinds iOS13

Sinds de update iOS13 valt de BT-verbinding in de auto elke 30 seconden weg, om daarna opnieuw te verbinden. Ik heb de update al een keer opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
    Wordt dit herkend? En is er misschien ook een oplossing? Of wellicht wachten op 13.1?

Bijdrager
    nnsa

Korte fix (misschien) BT-verbinding van iPhone verwijderen en opnieuw aanmaken.

Helpt dit niet, dan maar duimen dat het morgen 24/9 wel werkt.

Daarnaast zijn er vele waarschuwingen gegeven om nog niet naar iOS13 te updaten…

Bijdrager
    abbenhui

<p class=”cite”>nnsa op 23 september 2019 om 19:02</p>
    <p class=”cite”>Daarnaast zijn er vele waarschuwingen gegeven om nog niet naar iOS13 te updaten…</p>

ja, je hebt gelijk. Ongeduld hé.

Bijdrager
    nnsa

Ik begrijp het wel, maar gelukkig heb ik me kunnen bedwingen om een on-af product te installeren. Gelukkig zit er maar een week tussen…

Bijdrager
    abbenhui

Bijdrager
    koen

Zou het daar aan liggen? Mijn iPhone met iOS 13.0 werkt prima in de auto.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door koen.
    Bijdrager
    abbenhui

Het is een auto met R-link2 (Renault). Is net even geen gewone Bluetooth verbinding. Ik heb op het Renault forum al meerdere klachten gezien.

Bijdrager
    koen

Kijk, dat is nu nuttige informatie!

Bijdrager
    MacBermaster

<p class=”cite”>abbenhui op 23 september 2019 om 22:52</p>
    Het is een auto met R-link2 (Renault). Is net even geen gewone Bluetooth verbinding. Ik heb op het Renault forum al meerdere klachten gezien.

Heb exact hetzelfde met mijn Renault en R-link 2. Hopen dat het met een update van IOS opgelost is. 🤞🏻

Bijdrager
    abbenhui

Helaas! iOS 13.1 lost het niet op.

Er is, however, wel een ‘fix’: wanneer je in de BT-instellingen op je iPhone ‘contacten synchroniseren’ uit zet, blijft de BT verbinding wél staan.

Je kunt dan wellicht geen media van de iPhone gebruiken inde auto, maar de telefoon moet dan wel werken.

Renault heeft inmiddels geconstateerd dat het probleem aan de Apple-kant ligt en schijnt dus te gaan afwachten of er een release van Apple komt die het oplost.

Bijdrager
    nnsa

13.1 was het proberen waard. Waar ook heel nederland last van heeft is het (éénmalig) authoriseren van de BT-verbinding met de auto. Stap je in en staat je scherm uit, dan valt deze vraag wellicht niet op en kan je de telefoon niet gebruiken via interface in de auto / handsfree.

Bijdrager
    abbenhui

Er is wel een ‘fix’: wanneer je in de BT-instellingen op je iPhone ‘contacten synchroniseren’ uit zet, blijft de BT verbinding wél staan.

Ik heb het getest in een Renault Talisman en het werkt. Ook de media blijven beschikbaar.

Moderator
    Night

Grote kans dat de 13.1.2 update van vandaag de oplossing biedt:

iOS 13.1.2 uit: bugfixes voor Bluetooth, camera en meer

Bijdrager
    Raridder

Welke modellen iphones gebruiken jullie? Ik heb zelf een iPhone 8 met 13.2. er op staan en de bluetooth werkt prima. Geen problemen met mijn Airpods en Sony hoofdtelefoon. Geen uitval gelukkig.

Bijdrager
    abbenhui

<p class=”cite”>Raridder op 15 oktober 2019 om 16:07</p>
    Welke modellen iphones gebruiken jullie? Ik heb zelf een iPhone 8 met 13.2. er op staan en de bluetooth werkt prima. Geen problemen met mijn Airpods en Sony hoofdtelefoon. Geen uitval gelukkig.

Het gaat ook voornamelijk over problemen met CarPlay. De rest van de BT-spullen schijnt het wel te doen.

Bijdrager
    nnsa

Nieuwe kans met iOS13.1.3…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.