11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruud1973

bluetooth problemen op mijn Imac

Beste allemaal,

Sinds kort functioneert mijn bluetooth op mijn iMac niet goed. Hij knikkert constant mijn draadloze muis eruit (hij springt van verbonden naar niet verbonden). Ik heb al op internet gekeken en van alles geprobeerd om dit op te lossen. Heeft iemand een oplossing? Het ligt overigens niet aan de muis. Ook andere bluetooth apparaten pakt hij niet.

Groetjes,

Ruud

Bijdrager
    KarelWillem

Heeft iemand een oplossing?

Bluetooth stickje kopen voor 75 cent (AliExpress en consorten).

Bijdrager
    Ruud1973

Ja maar daar los je het probleem niet mee op beste KarelWillem. De iMac maakt via bluetooth geen enkel contact meer met andere apparaten. Hij knikkert m er iedere keer uit.

Bijdrager
    KarelWillem

Daar los je het probleem uiteraard wél mee op. Want je voegt nieuw bluetooth aan het systeem toe.

Je negeert de ingebouwde bluetooth en pakt de nieuwe. Probleem opgelost.

Maar begin eerst eens met dit rijtje oplossingen (ik weet natuurlijk niet wat het ‘van alles’ is wat je al hebt geprobeerd):
    http://www.idownloadblog.com/2016/02/01/experiencing-bluetooth-problems-on-your-mac-try-this/

Bijdrager
    Ruud1973

Bedankt voor de tips maar deze oplossingen helpen ook niet. Heb je een suggestie voor een goeie Bluetooth adapter die geschikt is voor een IMac?

Bijdrager
    Optizien

Ik kamp al een tijdje met de zelfde klacht : Bluetooth valt geregeld weg….op mijn iMac 27 met MagicMouse, laatste tracpad & toetsenbord ( februari 2016)…..na een klein half uurtje werken, bevriest mijn cursor heel even ( 8 sec) en…..dan kan ik weer verder werken…! Oorzaak…onbekend, al
    contact gehad met Apple…wel is het zo dat als ik inlog met een ander account is euvel klaarblijkelijk opgelost, dus m.i. software-matig iets???

Bijdrager
    pruus

In de laatste twee beta’s heb ik er ook meer last van. Wel een melding gemaakt via de feedback.

Bijdrager
    KarelWillem

….Heb je een suggestie voor een goeie Bluetooth adapter die geschikt is voor een IMac?

Ik heb de eerste de beste in mijn toetsenbord gestoken.

Maar ik denk dat een bepaalde chipset nodig is, als je zaken als AirDrop wilt gebruiken.

Gaat het je puur om aansluiten van toetsenbord, muis, en andere devices? Dan is zo’n beetje elke stick geschikt.

En ik geloof dat Apple’s Bluetooth Explorer nodig is, om je nieuwe bluetooth stick te selecteren:

How to select a Bluetooth adapter in OS X

Moderator
    Pete.Z

Lekker advies, losse stick kopen, symptoombestrijding, het probleem los je daarmee toch niet op?

Maak eerst eens een nieuw account aan, en kijk of daar de bt wel werkt, dan kan je eerst bepalen of het probleem hard- of softwarematig is.
    Mocht er qua hardware iets kapot zijn, kan je weinig doen, maar vaak worden problemen als deze veroorzaakt door softwareconflicten.

Bijdrager
    KarelWillem

Softwarematig: Is al bijna alles geprobeerd (zie link hierboven). Nieuw account is nog een poging waard.

Hardwarematig: Voor minder dan een euro ben je van al het gezeur af.

Moderator
    Night

In Safe mode worden alleen de standaard Apple software en systeemaanvullingen gebruikt. Als het dus in safe mode al niet naar behoren werkt, is het inderdaad het makkelijkst een Euro’tje te gaan besteden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.