13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroenjeroen

Bluetooth problemen

Ik heb problemen met mijn Bluetooth (witte MacBook met software helemaal geupdate).
    Sinds een paar maanden valt bluetooth elke paar weken een tijdje uit; “Bluetooth niet beschikbaar” staat in de menubalk en herstarten hielp niet. Dat probleem kan ik nu oplossen, maar het blijft wel terugkomen.

Wat nu het probleem is: 80% van de tijd hapert mijn bluetooth muis en elk kwartier krijg ik een melding dat de verbinding met het (bluetooth) toetsenbord is verbroken. Uit- en aanzetten van bluetooth werkt voor een paar minuutjes maar daarna begint de muis weer te schokken.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Ik heb al geprobeerd alle apparaten te verwijderen en dan de bluetooth.plist bestanden te verwijderen… werkt allemaal maar voor heel even.

Bedankt!

Bijdrager
    Stadsman

Ik neem aan dat de batterijen vers zijn?

Bijdrager
    Jeroenjeroen

Ja, die zitten nog bijna helemaal vol.

Bijdrager
    Oppie

PRAM reset wil wel eens helpen.

Bijdrager
    martijn888

ik heb volgens mij hetzelfde; pram reset hielp niet. bij mij helpt herstarten over het algemeen wel, en is de frequentie nog niet zo ergerlijk als bij jou.
    gemeld bij apple, en mij is geadviseerd om er tzt mee naar de winkel mee te gaan. was geen bekend probleem voor ze in elk geval

Bijdrager
    CedricH

Geeft Apple Hardware Test fouten?

Bijdrager
    Jeroenjeroen

Hardware test geeft geen fouten aan..

Heb nu het PRAM gereset en de schijfbevoegdheden herstelt. Tot nog toe (kwartiertje) gaat het nog prima, dus ik hoop dat hij het nu blijft doen.

Bijdrager
    Jeroenjeroen

En hij doet het weer niet..
    Weet iemand alsjeblieft de oplossing? :( De garantie is ook net een maand verlopen…

Bijdrager
    Oppie

En? Dan moet BT het nog steeds doen!
    Terug naar de winkel dus.

Bijdrager
    martijn888

Hardware test laat BT uberhaupt niet zien als communicatie device, dus die wordt volgens mij helemaal niet getest (intel mini)

Bijdrager
    Jeroenjeroen

Nouja ik ga straks wel even langs de iCentre:)

Bijdrager
    Jordgubb

En was er een ‘verklaring’.

Het probleem ‘bluetooth niet beschikbaar’ treed ook bij mij op.

MacBook 2.16 GHz, ruim 18 maanden ‘oud’.

Bijdrager
    Kobes

Dit probleem heb ik een tijdje geleden ook geregeld gehad (witte MacBook), op internet destijds gevonden dat het een probleem was met de isolatie van de bluetooth antenne. Daardoor zou hij onterecht problemen met de verbinding rapporteren.
    Je schijnt het op te kunnen lossen door je MacBook open te maken en dan de antenne te omwikkelen met aluminiumfolie. Dit alles uiteraard volledig op eigen risico. Ik heb er tegenwoordig geen last meer van.

Instructies voor het opereren van een MacBook vind je, zoals altijd, op ifixit.com. Zoek even met Google naar exacte beschrijving van wat je moet doen, want ik weet niet alle details meer.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.