8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iTunes.Apple

Bluetooth probleempje op iPhone 4S

hoi, ik heb al langer last van die bluetooth op me iPhone 4S want ik ken iemand die een lg heeft en die heeft daar bluetooth op zitten maar zij kan alles wel gewoon uitwisselen. Als ik met me iPod Touch en de iPhone op hetzelfde punt met die persoon iets wilt uitwisselen (wat dus vandaag en andere keren al zo was) lukte dat gewoon niet. Ik vindt dat zo irritand dat die bluetooth gewoon NOOIT werkt op een iPhone/iPod. zit er een beveiliging op ofzo of moet ik iets instaleren waardoor die merken zoals nokia lg samsung wel kan ontvangen. Ik hoop dat jullie me munnen helpen:lol:

Bijdrager
    jgmkoster

Je kunt inderdaad geen bestanden uitwisselen via bluetooth. Bluetooth op een iPhone kan alleen gebruikt worden om verbinding te maken met een headset.

Bijdrager
    Yggdrasil
    jgmkoster op 22 mei 2012

Bluetooth op een iPhone kan alleen gebruikt worden om verbinding te maken met een headset.

Maar ook bijvoorbeeld een toetsenbord!:wink:

Bijdrager
    jgmkoster

Wist dat ik iets vergeten was :crazy:

Bijdrager
    Yggdrasil

:grin:

Bijdrager
    SunKeeper

Nieuwere telefoons (waarmee Apple in dit geval voorop loopt) zijn niet meer gelijk aan elkaar, maar zijn ineens een soort server, waarop je alleen clients (accessoires) kunt aansluiten.

In plaats van dat het zich gewoon voordoet als een client die zonder problemen met een andere client kan uitwisselen (andere telefoons, computers), zoals Bluetooth ook origineel bedoeld is.

Nu moet je dus met die andere apparaten via Wi-Fi (of via de cloud/internet) verbinden. (zie ook AirDrop, al heeft iOS dat dan weer niet) Synchroniseerde je eerst je telefoon met je computer via Bluetooth, nu moet dat via Wi-Fi.

Je bent lang niet de enige die dat een vreemde ontwikkeling vindt, maar zie het maar tegen te houden. Alle moderne smartphones hebben het, niet alleen iPhones.

Bijdrager
    ro_me
    SunKeeper op 22 mei 2012

Je bent lang niet de enige die dat een vreemde ontwikkeling vindt, maar zie het maar tegen te houden. Alle moderne smartphones hebben het, niet alleen iPhones.

Volgens mij BlackBerry wel, Android weer niet, maar Symbian (belle) weer wel gelooft ik.
    Op Android is er een App-je voor, misschien voor IOS ook?

Bijdrager
    jf

Ik meen dat er wel appjes zijn (geweest) die toch bestanden kunnen uitwisselen per bluetooth, maar meestal is de functionaliteit erg beperkt. Het is een bewuste keuze van Apple om deze functie niet te gebruiken, apps die het onbelemmerd gebruik van bluetooth mogelijk maken, zullen waarschijnlijk ook niet door de screening van de appstore komen (en als dat wel gebeurt, worden ze vaak heel snel weer verwijderd).

Wellicht is er voor iPhones met jailbreak wel iets te vinden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.