6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Underd0gZ

Bluetooth Probleem

Ik heb al een hele poos het bluetooth toetsenbord van Apple bij mijn iMac G5 2.0 GHz, en het heeft nog nooit helemaal goed gewerkt. Als ik wat wil typen, met name grote stukken zoas deze post, duurt het een aantal tellen voordat alles in beeld komt wat ik heb getypt, terwijl ik dan al klaar ben met typen, het reageert niet zo snel dus.

Maar nu wil ik eigelijk toch wel graag weten waar het aan ligt. Het ligt niet aan de batterijen, als ik er nieuwe, volle in doe heb ik nog steeds het zelfde probleem. Vervolgens heb ik de bijbehorende CD in mn iMac gedaan, de Bluetooth Firmware Updater gesart en uitgevoerd. Als ik nu Bluetooth-firmware-updater wil opstarten in de map ‘Hulpprogramma’s’, en kies vervolgens voor werk bij, zegt ie:

“In deze computer is geen Apple Bluetooth-module geinstalleerd. Deze computer kan niet worden bijgewerkt met dit programma.”

Kan dit betekenen dat ik al de nieuwste firmware update al heb? Want ik heb wel een bluetooth-module, want anders zou het toetsenbord het ook niet doen. Als ik vervolgens naar ‘Updater draadloos toetsenbord’ ga, ook in de map Hulpprogramma’s, komt het icoontje van het programma een halve seconde in mn dock te staan als ik m wil opstarten, en verdwijnt vervolgens weer.

Wat kan hier nou het probleem van zijn? Heeft iemand hier al meer ervaring mee?

Bijdrager
    Napsju

Ik gebruik zelf een USB BT-module van MSI en sinds 10.4.6 heb ik ook een probleem met dit ding. Als ik mijn Mac mini opstart werkt de module gewoon naar behoren, echter wanneer de mini op sleep gaat en ik maak hem weer wakker, is BT dood.

Heb jij hier toevallig ook last van? Dat je dus na de sleep geen BT meer hebt?

Bijdrager
    Underd0gZ

Nou ja ik sleep er niet zoveel mee, soms alleen van mn slaapkamer naar de woonkamer, maar daar wordt het niet meer of minder erg op. Maar het ligt ook niet 10.4.6, ik heb hier al wel meer dan een half jaar last van.:?

Bijdrager
    Gans

volgens mij bedoelt hij sleep als in slapen…

Bijdrager
    Underd0gZ

Oh die manier, haha. Nee daar wordt het bij mij ook niet erger of minder erg op!

Bijdrager
    Nickel

Probeer het toetsenbord is helemaal uit je Bluetooth voorkeuren te knallen en dan opnieuw te pairen, misschien dat dit werkt… Succes ermee!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.