9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Verhulk

Bluetooth niet meer te vinden op een Imac

Gisteren een stroomstoring gehad (was aan het klussen en de aardlek vloog eruit). Ik dacht geen probeem, maar toen ik gisteravond aan de slag wilde met mijn Imaq bleek de Bluetooth muis niet meer te werken. Batterijen vervangen, een ander bluetooth apparaat proberen aan te sluiten etc.

Nu kom ik er achter dat Bluetooth ” verdwenen” is van mijn computer. Ik zie ‘m niet meer in de balk bovenaan, maar ben ‘m ook kwijt in het systeem profiel. Krijg onder Bluetooth ” geen informatie gevonden”

Wat is naar jullie idee het probleem, en hoe kan ik het verhelpen?

Bijdrager
    Gadget
    Bijdrager
    Verhulk

@ Gadget, dank je wel, maar krijg bluetooth er niet mee terug. Wel worden er de nodige settings gereset (helderheid beeldscherm etc).

Probleem is er dus nog.

Bijdrager
    Yaris

Try this:

Go to Utilities under Application and run Bluetooth File Exchange.

It will show that your bluetooth is OFF. Turn it back ON.

Bijdrager
    Gadget

je bent niet aleen als ik het zo lees
    http://www.google.com/search?client=safari&rls=en-us&q=bluetooth+missing+imac&ie=UTF-8&oe=UTF-8
    er wordt in veel van die forums nog andere opties voorgesteld zoals het verwijderen van je bluetooth plist file.
    een eenduidige mogelijkheid om te kijken of de klacht hardwarematig defect of softwarematig ontregeld is, zou een herinstallatie zijn van OS X op een externe harddisk.
    doet ie ’t in die installatie wel dan is het softwarematig van aard, doet ie het daar ook niet dan is een hardware defect de meest voor de hand liggende oorzaak.

Bijdrager
    Verhulk

Blijkbaar is het toch tamelijk complex. Plist file ook verwijderd, maar ook dat werkte niet. Nu kan ik aan de slag met een herinstallatie op een externe schijf, maar ik vrees dat dit boven mijn beperkte kennis van een Apple uit gaat. Was juist zo happy met m’n Imac omdat ie het gewoon altijd doet.

Ik kan grote sprongen uit gaan halen, of naar een reparateur gaan. Heb de ijdele hoop dat binnenkort OSX 10.5.7 uit gaat komen en dat dit (in het geval van een software probleem) de boel verhelpt. Of is dat inderdaad ijdele hoop?

Bijdrager
    Verhulk

Zojuist wil ik mijn Iphone updaten, blijkt dat mijn Imac ook niet meer wil synchroniseren via USB met de Iphone. Geeft wel het geluid dat de Iphone herkend is, laad ook op, maar gaat niet synchroniseren.

Heeft het met elkaar te maken?

Bijdrager
    Japsuh

Installeer OSX eerst maar eens opnieuw, daarna zien we weer verder.

Bijdrager
    Verhulk

Inderdaad, OSX herinstalleren heeft het probleem opgelost.

Bedankt voor jullie hulp OMTers!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.