11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    TeeJay

Bluetooth Muizen

Ik ben al een hele tijd opzoek naar een goede bluetoothmuis maar er nog niet in geslaagd om deze te vinden.
    Op mijn Windows PC heb ik een Logitech MX set met bluetooth keyboard & muis (mx900), een heerlijke muis naar mijn mening, alleen niet (los) verkrijgbaar.

Nu zoek ik dus voor bij mijn MBP ook een bluetooth muis, de Wireless Mighty Mouse valt voor mij af vanwege de absoluut niet-ergonomische vorm.

Logitech had de v270, maar deze is uit produktie voor zover ik kan zien.
    Wel nog leverbaar: Pixmania.

Macally heeft ook een bluetooth muis, ook niet echt perfect maar eventueel een optie.

Iemand nog suggesties?[/url]

Bijdrager
    MacAanZee

Ik vind de Mighty Mouse wel handig en ergonomisch, MAAR de batterijen zijn in zo’n drie weken leeg als je je computer dagelijks gebruikt. Ik heb er oplaadbare in – maar dan is het toch vervelend als je ze zo vaak moet opladen. Bluetooth keyboard doet veel langer met z’n batterijen. Maar je schreef al geen Mighty Mouse te willen. (Hoewel het scrollwieltje wel erg handig is – alle kanten op scrollen – en er meer knoppen opzitten dan op – de meeste? – andere muizen)
    Ik zou dus bij Bluetooth vooral kijken of er een laaddock bijzit, waar je de muis na gebruik gewoon direct in kunt zetten. Dat had Apple al lang moeten maken.

Bijdrager
    MacSjon

ik wil niet heel vervelend zijn maar je kunt toch de muis van je pc roven en gebruiken voor de Mac? Pc gebruik je dan gewoon niet meer:-D

Je kunt vast ook wel een complete set erbij kopen want BT toetsenboard is ook best wel prettig als je het mij vraagt. Zelf heb ik geen ervaring met BT op de PC. Zelf had ik een IR setje van logitech en dat is waardeloos want als je ook maar een beetje niet goed richt ben je het signaal al kwijt.

Zelf ben ik meer dan tevreden over mijn BT mighty mouse. Design ziet er misschien niet ergonomisch uit maar ik vind het heerlijk muizen. Voordeel is dat ie redelijk plat is waardoor je pols word ontzien. Maar geen optie voor je dus zal niet doorzeuren.

succes

Bijdrager
    Damian-R

The mouse BT

Werkt prima met mijn PB
    En past ook nog bij je MBP :wink:

Bijdrager
    TeeJay

Het is niet zozeer dat het geen optie is, maar ik ben een heel andere muis gewend en dan is zo’n MM toch erg plat.

Bijdrager
    Leander

Je moet misschien gewoon even wennen aan de wat plattere MM. Ik heb sinds enkele weken de bluetooth MM en ben daar zéér enthousiast over.

Bijdrager
    computer space
    ”RDM”

The mouse BT

Werkt prima met mijn PB
    En past ook nog bij je MBP :wink:

Heeft het wieltje klikjes? Ik wil er een die traploos loopt, liefst ook nog analoog, zodat je heel nauwkeurig kunt scrollen (standaard is het 3 regels/klik of zo).

Bijdrager
    TeeJay

Het wieltje van de MM kent geen ‘klikjes’ nee, of het analoog is betwijfel ik..

Bijdrager
    F e r o x

Mijn Wireless Mighty Mouse (heb er 2) heeft wel kleine klikjes op het balletje. De ene gebruik ik dagelijks, voor minstens 4 uur. Ze is nog altijd geen batterij-status-blokje verminderd (met de bijgeleverde batterijen, voor de 8 weken die ik ze nu al gebruik).

Bijdrager
    MacAanZee

Quote: TEEJAY: “Het is niet zozeer dat het geen optie is, maar ik ben een heel andere muis gewend en dan is zo’n MM toch erg plat”

Geef het maar toe Teejay; je hebt heeeele grote handen. Had dat dan meteen gezegd. :wink:

Bijdrager
    MacAanZee

De BT Apple Mouse of Mighty Mouse is ook veel zwaarder dan de muis met staart. Dat zal bij andere muzien met batterijen erin ook wel zo zijn.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.