14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    iGeysir

bluetooth muis heeft kuren

hallo! ik ben net terug van vakantie en was natuurlijk blij weer op mijn powerbookje te kunnen werken, maar ik zit nu ineens met een raar probleem: met mijn draadloze bluetooth muis (van Apple) kan ik nu alleen nog maar klikken, niet meer de cursor bewegen! dus als ik met mijn trackpad de cursor naar een item in een menu sleep en dan met de muis klik, klapt het menu uit; maar met de muis zelf de cursor bewegen ho maar. Ik heb de boel opnieuw ge├»nstalleerd maar zonder succes. Is de muis kapot of kan het iets anders zijn. Voor de vakantie heb ik nooit problemen gehad met de muis…

Bijdrager
    svreeburg

ik heb nog niet hetzelfde probleem maar mijn muis(ook apple, bluetooth) schokt en bibberd.
    ik hoop niet dat ie hetzelfde gaat doen.
    ik dacht in eerste instantie aan de batterijen van de muis.:?

Bijdrager
    jeroenimo

is je trackpad niet toevallig vies? misschien effe voorzichtig met wat glassex ontvetten. Je kunt ook in de muisvoorkeuren aanvinken “negeer trackpad als muis gebruikt wordt” probeer dat ook nog eens..

Bijdrager
    iGeysir

@ jeroenimo: ik houd mijn pobo altijd brandschoon dus daaraan kan het niet liggen (ik zou ook niet weten wat een vieze trackpad met een niet werkende muis heeft te maken); je advies om de optie “negeer trackpad als muis gebruikt wordt” aan te vinken was trouwens niet zonder risico: ik heb het geprobeerd maar toen deed de trackpad het natuurlijk ook niet meer en mocht ik blij zijn dat de cursor nog op het vinkje stond en ik het nog wel met de muis kon wegklikken.

Bijdrager
    seroj

misschien een paar verse batterijen.
    Werkt bij mij vaak wel.
    Ondergrond moet niet te veel spiegelen.
    succes

Bijdrager
    jeroenimo

batterijen op lijkt me niet… mijn muis stopt er dan ook in een keer mee en niet langzaam ofzo.. hij slurpt het laatste restje uit de batterij en valt dood neer Dan zie je op het scherm connection lost dus..maar zijn er misschien andere storende dingen in de buurt .. misschien iets van een wifi punt vlakbij? dat zijn ongeveer de zelfde frequenties als bluetooth..

Bijdrager
    seroj

heb je misschien meerdere bluetooth producten tegelijk met elkaar gepaired?
    Dit kan invloed op elkaar hebben.
    Vooradat de batterij leeg is begint de muis soms wel te stotteren, maar dat is nooit zo heftig dat hij het helemaal niet meer doet.
    Batterij niveau kan je altijd schecken onder het kopje bluetooth van de systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    iGeysir

inderdaad: batterijen op lijkt me ook niet het geval (ik gebruik altijd oplaadbare maar wil wel eens testen met een setje gloednieuwe). er zijn geen fiwi of andere BT-apparaten in de buurt; er is ook niets speciaals veranderd in vergelijking met voor de vakantie.
    vreemd blijft dat ik er dus wel mee kan selecteren maar niet kan schuiven!

Bijdrager
    jeroenimo

Tjsa.. het lijkt een beetje gewoonte maar permissies gerepareerd?

Bijdrager
    iGeysir
    ”jeroenimo”

Tjsa.. het lijkt een beetje gewoonte maar permissies gerepareerd?

net gedaan: geen resultaat
    ik zal zo nog eens proberen met nieuwe batterijen

Bijdrager
    iGeysir

net een ander paar batterijen uit de oplader gehaald en in de muis gestoken: en wonder boven wonder werkt hij nu weer! bedankt in elk geval voor de reacties!

Bijdrager
    kluivers

stotteren had ik ook. Kwestie van een andere “muismat” gebruiken. Helemaal geen beweging, is het “oogje” onderop de muis vies of zit er iets op ? Zie je wel het “rode” lampje knipperen als je de muis op z’n rug hebt ?

Bijdrager
    Uxmal

Defecte muis ligt bijna altijd aan de batterijen. Fijn dat ie het weer doet.

Bijdrager
    iGeysir
    ”Uxmal”

Defecte muis ligt bijna altijd aan de batterijen. Fijn dat ie het weer doet.

blijkbaar ja!
    en idd fijn dat mijn muis het weer doet :lol: :lol:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.