9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Dahlia

Bluetooth Mac-Telefoon?

Ik heb net een nieuwe Samsung E720, mooi dingetje. Maar bluetoothen met mijn Mac lukt niet. Vanaf de Mac plaatjes sturen naar de telefoon lukt, maar ik wil juist graag de foto’s van de foon naar de Mac sturen. Lukt dus niet. Op mijn mac bladeren op de Samsung, via Bluetooth-bestandsuitwisseling lukt ook niet, althans, er staan geen mappen.
    Ik heb 10.2.8, Jaguar dus. Kan het aan mijn OS liggen of aan de software van Samsung?
    Adresboek synchen is niet interessant voor me – nog niet in iedergeval.
    Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Dahlia

Bijdrager
    nma

Even via System Preferences > Hardware > Bluetooth de voorkeuren langslopen. Wellicht is daar de oplossing voor het probleem reeds te vinden.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Wellicht een goede reden om Tiger te installeren. Deze ondersteunt veel meer dan 10.3. Zie apple.com voor alle ondersteunde telefoons.

Bijdrager
    Dahlia

De instellingen voor Bluetooth op de Mac zijn volgens mij goed ingesteld. Ik krijg dus ook wel eenzijdig contact (kan bestanden van mac naar foon sturen). Via de Apple site ktijg ik info over support met ISynch, maar dat heb ik dus niet op mijn Jaguar. Bluetooth zelf zou het toch moeten kunnen, of zit er nog een software tussen die het contact maakt met de telefoon?

Moderator
    Strifer

voor mijn D500 heb ik helemaal geen extra dingen geinstalleerd behalve de bluetooth software van Apple. Jouw bluetooth n je E720 is volgens mij nieuwer, aangezien de D500 de eerste van Samsung was met bluetooth. Ik heb Panther, (OSX 10.3 (.9)) en daarmee werkt het probleemloos.

Bijdrager
    nma
    ”Dahlia”

De instellingen voor Bluetooth op de Mac zijn volgens mij goed ingesteld. Ik krijg dus ook wel eenzijdig contact (kan bestanden van mac naar foon sturen).

Wellicht een ‘kort door de bocht conclusie’: je telefoon is het meest up-to-date in dit geval, dus communicatie van Mac naar telefoon gaat wel. Systeem op je Mac is aan een update toe denk ik, want communicatie telefoon naar Mac gaat niet. Zeker in het geval van Bluetooth is het aan te raden om helemaal up-to-date te zijn, want de verbinding zal wel werken tussen de twee apparaten, maar het gaat mis bij de interpretatie van de gegevens die over en weer worden verstuurd.

Bijdrager
    MacEagle
    ”Dahlia”

Ik heb net een nieuwe Samsung E720, mooi dingetje. Maar bluetoothen met mijn Mac lukt niet. Vanaf de Mac plaatjes sturen naar de telefoon lukt, maar ik wil juist graag de foto’s van de foon naar de Mac sturen. Lukt dus niet. Op mijn mac bladeren op de Samsung, via Bluetooth-bestandsuitwisseling lukt ook niet, althans, er staan geen mappen.
    Ik heb 10.2.8, Jaguar dus. Kan het aan mijn OS liggen of aan de software van Samsung?

Dahlia

http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html
    Hier de link war de suported telefoons staan.:mrgreen:

Moderator
    Strifer
    ”MacEagle”
    ”Dahlia”

Dahlia

http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html
    Hier de link war de suported telefoons staan.:mrgreen:

de Samsung werkt sowieso (nog?) niet met iSync. Ik denk echt dat het aan het gebruik van Jaguar ligt, zoals al eerder werd gezegd. Met panther of met tiger zal het waarschijnlijk wel lukken.

Bijdrager
    Dahlia

Thanks, de logica snap ik nu, dat de Samsung up-to-dater is dan mijn software. Wat gaat dat toch snel, ik had gehoopt nog even vooruit te kunnen met mijn OS!

Dahlias

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.