4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKevin11

Bluetooth Mac-iPhone

Geachte lezers,

Ik ben nu ongeveer 1 week eigenaar van een iPhone 4s, en heb een ‘probleempje’ tussen mijn iPhone 4s, en mijn mac (MBP 13″ i5 early 2011).

Mijn mac heeft Bluetooth 4.0.1f4, mijn iPhone 4s heeft ook Bluetooth (4.0 volgensmij). Alleen kan ik deze 2 apparaten niet met elkaar verbinden? De iPhone zegt dat ‘MacBook Pro van Kevin’ niet wordt ondersteund, en mijn mac zegt dat er geen verbinding met het apparaat gemaakt kan worden.
    Bij het aanschaffen van mijn iPhone ging ik er vanuit dat, omdat beide apparaten van Apple zijn, het goed zou ‘samen’werken met elkaar. En nu kan ik nog niet eens verbinding maken via Bluetooth? (Verder werkt iCloud wel gewoon, echter kan ik ‘zoek mijn mac’ niet aanzetten?, maar voor de rest doet ’t wat het hoort te doen).

Nou heb ik geprobeerd een foto te maken van mijn rooster, altijd handig voor op school. Dit doe ik dus via m’n mac met cmd+shift+4, deze afbeelding wordt dan bewaard op mijn bureaublad. Hoe krijg ik deze dan op mijn iPhone!?
    Via iTunes kan niet, want die geeft aan dat een .png bestand niet kan worden afgespeeld… Logisch…
    Ik kan mijn iPhone 4s ook niet via de ‘Finder’ openen, en er bestanden naar toe slepen…
    Via Bluetooth een bestandsoverdracht is overigens ook niet mogelijk (zie hierboven)…
    Als ik mijzelf de .png mail, en dan mijn mail open op mijn iPhone… Zou dat werken? En zou dat de enige oplossing zijn, via zo’n omweg? Niet gewend van Apple…

Eventueel heb ik nog een Windows computer tot mijn beschikking (ik weet niet of je de iPhone daar wel via ‘verkenner’ kunt openen?) en ook een SAMSUNG Star (die overigens wel met de computer verbindt via Bluetooth).

Alvast bedankt voor de moeite

Bijdrager
    Lauwrence

Ik denk dat je even een aantal dingen over het hoofd ziet mbt de iPhone icm een Mac (iTunes).

Bluetooth is op de iPhone beperkt tot audio, dwz een headset/carkit/A2DP stereo streaming. Bestanden overzetten via BT is dus geen optie, tenzij je “aanvullende functionaliteit” installeert (lees: jailbreak).

Om foto’s op de iPhone te krijgen kun je deze vanuit iPhoto of een folder synchroniseren via iTunes. Als attachment is ook een optie, maar onnodig.

Simpel dus, zoals altijd met Apple producten en ook heel eenvoudig terug te vinden middels Google;-)

Bijdrager
    basbrouwers

Als je dingen dusdanig snel wilt synchroniseren zonder kabels raad ik je aan met Dropbox te werken.
    Deze synct je bestanden van een willekeurige map naar de cloud en heeft ook een iPhone app

De rest wordt gesynct via iCloud.

Zoek mijn Mac is een functie die nog niet geactiveerd is in Lion, maar alleen in de beta zat.

Bijdrager
    MacKevin11

Bedankt voor ’t helpen! ’t is gelukt. Ik heb nu via iTunes een map geselecteerd die hij dan automatisch synchroniseerd.
    Met Dropbox was ik al bekend, en dat had ik ook wel kunnen proberen… Maar ik zou ’t graag willen via de ‘Apple’ manier, en dat is gelukt… Zonder extra applicaties dus:) Bedankt voor je hulp Lauwrence!

Over ‘Zoek mijn Mac’… Mijn iPhone gaf instructies (na het installeren van de extra app ‘Zoek mijn iPhone) dat ik dan ook mijn Mac kon zoeken… Dus ik had gekeken, en toen gaf mijn Mac aan dat er geen ‘RAID-kaart was geinstalleerd’. ’t was dus eigenlijk ook alleen maar om te kijken of ’t werkte… Toch bedankt voor de informatie basbrouwers!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.