10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

bluetooth koptelefoon koppelen

Hoi,
    heb net een philips bluetooth koptelefoon gekocht en wil die koppelen met mijn imac. Die ziet hem niet. Ook mijn ipad ziet hem niet. Alleen mijn iphone ziet hem. Ik heb hem gekoppeld met mijn iphone en alles werkt. Nu dacht ik, misschien kan deze koptelefoon maar 1 apparaat onthouden dus ik klik in de iphone op vergeet dit apparaat. Helaas, nog steeds wordt de koptelefoon niet gezien door ipad of imac. En nu dus ook niet meer door mijn iphone.
    – hoe kan ik de optie: “vergeet dit apparaat” in de iphone instellingen weer ongedaan maken?
    – hoe kan ik hem ontdekken met imac en ipad.

Bijdrager
    KarelWillem

– hoe kan ik de optie: “vergeet dit apparaat” in de iphone instellingen weer ongedaan maken?

Ongedaan maken kan je het niet. Gewoon opnieuw koppelen zou moeten lukken.

Bijdrager
    jebman

hij ziet de koptelefoon niet meer.

Bijdrager
    csteelooper

Welke koptelefoon is het? Vergeet niet dat een koptelefoon of headset (koptelefoon/microfoon in een) in 9 van de 10 gevallen een speciale pairing mode (koppelmodus) hebben, waar je de koptelefoon in moet zetten alvorens je je iPhone/iPad of Mac ernaar kunt laten zoeken. Kijk even in de handleiding van de koptelefoon en zoek daar naar begrippen als pairing of connecting. Alternatief kun je het type ook hier neerzetten en dan zoek ik op wat je moet doen.
    Punt is dat nieuwe headsets of koptelefoons, die nog geen devices ‘kennen’, meestal zélf in de pairing mode gaan zodat apparaten de headset kunnen vinden. Omdat je headset de iPhone nu al kent (al kent je iPhone de headset niet meer) moet je de headset als het ware forceren om naar de pairing mode te gaan. Daarna kun je dan iPhone/iPad (en/of je Mac) ernaar laten zoeken.

Tegenwoordig weten de meeste headsets en koptelefoons wel meerdere apparaten te onthouden. Het is alleen niet vanzelfsprekend dat er verbinding gemaakt kan worden met meerdere apparaten tegelíjk. Dus als er een verbinding ACTIEF is tussen je iPhone en je headset (of koptelefoon), dan kan het zo zijn dat je niet tegelijk nog een verbinding op kan zetten. Zodra de verbinding headset <-> iPhone wordt verbroken (lees: bluetooth op je iPhone gaat uit of je valt met de headset buiten het bereik, dan kan er wel weer verbinding worden gezocht met een ander apparaat.

Ik hoop dat je er zo uitkomt, zo niet dan hoor ik het…

Bijdrager
    jebman

Het is de Philips sbh9001.
    Duidelijk verhaal, de handleiding is echter heel kort. Ergens zal er wel een reset mogelijk moeten zijn oid door verschillende knoppen tegelijkertijd in te drukken ofzo.
    Fijn dat je meedenkt.

Bijdrager
    jebman

De eerste (en enige) verbinding ging heel easy. In de bluetoothlijst verscheen de koptelefoon, koppelen en klaar. Niet eens de code hoeven invoeren.

Bijdrager
    dahar
    Bijdrager
    jebman

Bedankt. Ik zal vanavond thuis proberen de koptelefoon in de koppelmodus te zetten. Had ik nog niet geprobeerd. Lijkt dat dit de oplossing moet zijn.

Bijdrager
    csteelooper

Wellicht inmiddels ten overvloede: druk op de hoofdtelefoon, wanneer die is uitgeschakeld, op de knop met het telefoonsymbool (op de rechter oorschelp) tot de led afwisselend rood en blauw knippert. Nu is de hoofdtelefoon gereed voor nieuwe verbindingen (in de koppelmodus dus). Nu kun je in je iPhone/iPad of op je Mac naar de hoofdtelefoon zoeken. Deze wordt aangegeven met ‘Philips SHB9100WT’. Deze selecteer je nu en daarna geef je 0000 (vier nullen) als PIN op. Nu is de koppeling voltooid.

Dat de eerste keer heel makkelijk ging kwam doordat de hoofdtelefoon zelf al in de koppelingsmodus stond.

Het kan trouwens zijn dat je geen code hoeft in te voeren (er wordt dan niet om gevraagd) omdat zowel de iPhone/iPad als een Mac meestal zélf al de meeste standaardcodes (0000, 1234, etc.) proberen.

Bijdrager
    jebman

Ja super bedankt allemaal. Het klopt wat hier boven staat. Gewoon de manual lezen…. Stom dat ze die alleen online zetten en pad toegangkelijk maken na een hele registratieprocedure…..

Straks lekker filmpjes kijken met de iPad in het vliegtuig en de headset.

Case closed:-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.