4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    spywurm

Bluetooth internet sharing via mac

Is het mogelijk via bluetooth internet te delen tussen 2 mac’s? Het zou hier heel handig zijn omdat we hier op kot met 4 mac’s zitten (allemaal macbooks en powerbooks) en we willen zo in 1 kamer allemaal internet hebben.

En hoe doe je het/welk programma heb je er voor nodig eventueel?

Greetz,
    Spywurm

Bijdrager
    DK master

Via bluetooth kan het niet volgens mij, maar als alle mac’s in 1 kamer staan kun je toch ook gewoon een ethernet kabeltje trekken =)

of anders via Airport de verbinding delen (dat is iig makkelijker en sneller dan Bluetooth)

Bijdrager
    Ward

Ik heb problemen met mijn airport en het zou damn handig zijn als dat kon, maar dan via de volgende constructie:

airport base >> windows PC >> bluetooth >> verbinding op powerbook :-]

Kan dat?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb een soortgelijke vraag,
    Ik ga waarschijnlijk dit weekend of volgende week mijn MacBook ophalen:D Alleen, wil ik hier natuurlijk ook internet op hebben. Ik heb de laatste tijd heb ik al veel uitgegeven dus de MacBook zal toch echt wel het laatste wat ik koop dit halfjaar (dan verjaardag), maar ik heb dus geen AirPort basisstation.
    Ik heb wel een bluetooth dongle op mijn vaders windows pc, die is aangesloten met een Ethernet kabeltje. Het gaat hier btw om een Sitecom (toshiba) dongle, bluetooth 2.0 met 10m bereik.

(Hoe) Kan ik via bluetooth verbinding maken met mijn vaders windows pc (als ik beneden zit, 1 verdieping lager, ik wil op eettafel (da’s ┬▒ loodrecht naar bededen, en woonkamer, diagonaal) en zo internetten? De snelheid maakt mij niet uit, als het ├╝berhaupt maar werkt.

Groeten Tim

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.