6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    joram

Bluetooth headphone gezocht, Teufel Airy?

Hoi!

Ik ben al een paar weken een beetje aan ’t rondkijken naar nieuwe headphones. Op ’t moment heb ik een Miitone MITNS100 die uitstekend klinken en noise-cancelling hebben, maar ik zou graag een bluetooth setje willen.

Nu kwam ik na even zoeken uit op de Sony MDR-10RBT uit. Helaas geen ANC (Active Noise Cancelling), maar verder zit alles erop wat ik wil én zitten ze een beetje binnen m’n budget van 150 euro. Twee andere headphones die ik even wil gaan uitproberen zijn de AKG-Y45BT en de Sony MDR-ZX750BN.

Maar gisteravond kwam ik per toeval uit op de Airy, een nieuwe bluetooth on-ear headphone van Teufel. Nu hoor ik over ’t algemeen alleen maar goede verhalen, maar het nadeel is dat je ze nergens even kan uitproberen voordat je ze koopt. Teufel heeft ook een groter bedraad setje, namelijk de Aureol Real. Het geluid daarvan schijnt erg goed te zijn maar hij heeft wat last van audio-leaking, iets wat me bij de Airy minder waarschijnlijk lijkt.

Heeft iemand deze headphones toevallig? Ik ben namelijk op zoek naar ervaringen van mensen die deze al hebben (uitgeprobeerd), maar kan nog nergens reviews vinden:)

Alvast bedankt!

p.s.: als jullie andere / betere suggesties hebben voor een bluetooth headphone hoor ik ’t natuurlijk ook graag! Ik heb enkele wensen, maar proberen wil ik ze sowieso:
    – liefst over-ear, maar on-ears die goed afsluiten probeer ik ook graag
    – Budget is maximaal ± 150 euro
    – een ingebouwde mic zou erg fijn zijn
    – bluetooth, maar als hij ook bedraad werkt is dat een plus
    – opvouwbaar is ook een plus
    – qua geluid, tja… beetje bas, maar geen Beats-bass;)

Bijdrager
    Imagic

Hi,

Ik kan je helaas niet helpen met dit specifieke model van Teufel. Waar je wellicht wel wat aan hebt zijn de volgende links:

http://www.head-fi.org

Headfonia

http://www.innerfidelity.com

Home

Op deze websites kom ik regelmatig om reviews te lezen over hoofdtelefoons en aanverwante gear. Je vindt hier niet alleen professionele reviews maar vooral ook gebruikers ervaringen. Met name het Head-Fi forum biedt een enorme schat aan kennis en ervaring.

Ik heb zelf, voordat ik mijn B&W P7 kocht, me hier goed ingelezen. Het heeft mij enorm geholpen bij deze aanschaf.

Hoop dat je hier wat aan hebt, hoe dan ook succes!

Bijdrager
    Imagic

Bijdrager
    joram

Dank je Imagic, die links kende ik inderdaad al. Ze hebben een hoop mooie reviews daar, en op head-fi liep ik tegen de Sony MDR-10RBT aan:)

M’n audiofiele baas bij m’n vorige werk was altijd vol lof over Teufel… als je “beginnend” audiofiel bent was het volgens hem ’n ideaal merk om mee te beginnen. “perfect voor de audiofiel op budget” was ’t altijd:D Ben trouwens wel blij dat ze een “8-weken proberen, gratis geld terug” policy hebben. Misschien dat ik ze maar een keer moet kopen en thuis moet testen. Ze hebben in Nederland voor zover ik weet ook geen fysieke winkel of distributeur waar je even langs kan gaan namelijk.

Bijdrager
    Imagic

In dat geval verlaagt dat (die 8 weken proberen) de drempel tot aanschaf aanzienlijk. Ik zou echter toch meerdere opties overwegen. Wat mij betreft komt er bij de aanschaf van een hoofdtelefoon meer kijken dan alleen de geluidskwaliteit. Zaken als comfort, afwerking, compabiliteit met je (i)device, etc zijn minstens zo belangrijk me dunkt.

Gezien het enorme aanbod (en ontwikkeling) van de laatste jaren op hoofdtelefoongebied kan het lastig zijn door de bomen het bos te zien…

Bijdrager
    joram

Klopt! Ik ga dit weekend langs enkele winkels om o.a. de volgende headphones te proberen:
    – Sony MDR-1RBT
    – AKG Y45BT
    – JBL Synchros E50BT
    – Sony MDR-ZX750BN

Gelukkig heb ik een aantal specifieke wensen waardoor dat bos redelijk uitgedund wordt:) Over-ear of On-ear maakt me op zich niet héél veel uit, zolang het omgevingsgeluid maar goed wordt tegengehouden en hij maar comfortabel zit. Jammer alleen dat de meeste Bluetooth headphones mét noise-cancelling gelijk boven de 200 euro zitten. De MDR-ZX750BN was eigenlijk de enige die wel noise-cancelling heeft en onder de 150 euro valt, maar ik lees her-en-der dat de audio wat minder klinkt dan de andere 3 in het bovenstaande lijstje.

Qua compatibiliteit zit ’t wel goed in ieder geval. Bluetooth heeft zelden/nooit problemen met iDevices, en m’n Playstation werkt er ook prima mee:)

Maar goed… ik probeer eerst een aantal headphones fysiek in de winkel uit. Als de On-ear varianten hun werk ook goed doen ben ik wel geneigd om die Teufel Airy eens uit te proberen. De goede verhalen over Teufel in ’t algemeen maken ’t wel een interessant merk!

… nu nog die Miitone verkocht zien te krijgen. En anders gaat ie naar m’n vrouw:P

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.