8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Toon.B

Bluetooth File Exchange wil niet werken met m’n Nokia3650

hoe krijg ik Bluetooth File Exchange aan de praat voor m’n Nokia 3650 ??

iSync werkt okay voor het syncen van Address Book en iCal, en ik kan foto’s en video’s uploaden (als ik het een-voor-een doe) vanaf m’n mobieltje…

…maar een hele groep foto’s of een SIS-programmatje drag&droppen met Bluetooth File Exchange lukt niet, omdat die helemaal geen map met inhoud kan vinden op m’n Nokiaatje…

…zoekt ‘ie op de verkerde plek ??
    …of is het iets anders ??

hoe moet ik het zo instellen dat het werkt ??

Dank !!
    Toon.B
    :?

m’n setup :
    – Powermac G4 AGP 350MHz
    – MacOSX 10.2.6
    – Bluetooth File Exchange 1.2.1
    – iSync 1.1 & SymbianConduitDefault-hack (voor syncen iCal)
    – Bluetooth-gaatje in m’n Firewall (port 3004)
    – self-powered Sitecom USB-hub met MyCom Bluetooth USB-dongle
    – Nokia 3650 met SymbianOS

Bijdrager
    2manydjs

Ik heb zelf geen Nokia maar een Sony Ericsson t610 die ik gebruik met een sitecom BT adapter.

Bij mijn ericsson is het zo dat File Exchange helemaal niet kijkt waar ie het moet plaatsen; mijn t610 plaatst het op de juiste plaats.
    Bij je Nokia zal waarschijnlijk het zelfde moeten gebeuren.

Ten tweede is het volgens mij sowieso niet mogelijk om meerdere bestanden tegelijk te versturen (het is mij tenminste nooit gelukt).
    Ik heb iig een keer wat gelezen dat met de standaard SE software die voor de PC wordt geleverd, het niet mogelijk is.

Ik weet het ik geef je niet veel tips, maar misschien heb je er wat aan.

Ps moet je in je firewall een poort open gooien voor BT? Heb ik niet nl..

Bijdrager
    Toon.B

dank voor de info –

bij mij werkt dat alleen niet jammergenoeg…
    (of ik heb het niet in de gaten)

‘Bluetooth File Exchange’ showt een leeg venster
    en elke actie die ik probeer met de knoppen onderin het venster levert een error op (een c1-error, een c4-error of een ‘bad request’-error)

het is toch de bedoeling dat het een drag&drop-venster is ??

…ik begrijp niet of en zoja wat er gebeurt…

is er iemand die mij precies (stap-voor-stap) kan uitleggen wat er zou moeten gebeuren ??

Dank,
    Toon.B

PS.1
    ook het activeren van “Support Non-conforming Phones” in de Bluetooth Preferences levert voor mij geen verbetering op

PS.2
    dat Firewall-gaatje (port 3004) wordt door Apple zelf geadviseerd op hun support-website… maar ik heb het idee dat het zonder ook werkt…
    (als je OSX hebt, heb je overigens standaard een ingebouwde Firewall die je kan instellen in het SystemPreferences-panel “Sharing”)

Bijdrager
    2manydjs

“Blader door apparaat” is niet drag&drop.
    Je kan er alleen mee bestanden van je telefoon halen.

Zorg eerst dat je telefoon een van je “Mijn apparaten” is.

Als je een bestand naar je telefoon wilt sturen moet je “Verstuur bestand” kiezen.
    Kies dan je telefoon in de lijst, bij een eventuele tweede melding kies je ok.
    Kijk dan op je telefoon, grote kans dat hij nog even wat aandacht wilt voordat het kopieren kan beginnen!

Als ik niet duidelijk genoeg ben hoor ik het nog wel!

Succes

Bijdrager
    2manydjs

Ok, zag nu pas dat je om stap voor stap vroeg.

Stap 1. Zet je telefoon aan en Bluetooth ook aan. “Menu”-> “Connectiviteit”-> “Bluetooth”-> “Bluetooth”-> “aan”

Stap 2. Zorg dat je telefoon zichtbaar is. “Menu”-> “Connectiviteit”-> “Bluetooth”-> “Waarneembrh tel”-> “Waarneembaar”

(Stap 2.5 Verander de naam van de telefoon (niet noodzakelijk).”Menu”-> “Connectiviteit”-> “Bluetooth”-> “mijn Bluetooth naam”-> Kies je eigen naam bijv. Toon’s nokia)

Stap 3. Zorg dat Mac aanstaat met BT adapter aangesloten. je kan dit controleren doordat er rechts bovenin een BT logootje staat.

Stap 4. Start Bluetooth-configuratie-assistent op (programma’s/hulpprogramma’s).
    Kies “Ga door” en vervolgens “Mobiele telefoon” en “Ga door”.
    Kies je telefoon (Bijv. Toon’s nokia) en ga door.

Stap 5. Kies dan een code (bij nokia minimaal 4 cijfers) en kies “Ga door”.
    Vul de zelfde code in op je Nokia en druk op “Ok”.

Stap 6. Stel op de computer in waar je Bt verbinding voor wilt gebruiken. en kies “Ga door”. En kies “Stop”

Stap 7. Klik op het BT menuutje rechts boven en kies “Verstuur bestand.”
    Kies het bestand en kies “Ga door” kies je telefoon en kies “Ga door”.
    Nu komt je Mac eventueel met een boodschap klik die weg door “Ok” te kiezen. Nu vraagt je Nokia om aandacht, accepteer het bestand en de rest gaat vanzelf!

Phoe, dat was nog eens een lijstje!
    Hopelijk lukt alles!

Succes ermee.

Bijdrager
    Toon.B

dank voor de moeite 2ManyDJs,

stap 1 t/m 6 zijn geen probleem ; die had ik al doorlopen om iSync aan de praat te krijgen…
    …toch goed om te horen dat ik dat juist gedaan had

bij stap 7 gaat het bij mij echter anders :

– ik selecteer “Send File” uit de pulldown van het Bluetooth-logo in de menu-bar
    – in het “Select File To Send” venster dat opent, selecteer ik een file (met .SIS-extensie) en ik click op “Send”
    – in het “Send File: [prog].SIS” venster dat opent, selecteer ik bij “Device” m’n Nokiaatje
    – de “Send” knop die ‘greyed out’ was wordt dan clickable
    – ik click op “Send”
    – er verschijnt heel even de tekst “validating device…”
    – en dan krijg ik een error message met de volgende tekst :

Bluetooth File Exchange
    The target device claims it will not accept a file of the type you are trying to send. Do you want (to) try to send it anyway?

– dan click ik op “OK”
    – en dan begint ‘ie zowaar met verzenden…

(ik begon met typen in de veronderstelling dat het ook dit keer mis zou gaan… maar dat is dit keer niet zo – geweldig !!)

en nu ‘ns even checken wat de optie “Browse Device” uit het Bluetooth pulldown-menuutje dit keer doet…

same as ever…

– leeg scherm (geen files te vinden ; bovenin alleen indicatie “Path: /” verder niets…)

– aanclicken “make folder” knop levert na intypen van een foldernaam en OK-en een error :
    “The last operation failed: an unknown error (c1) has… [overige tekst valt weg]” bij de 1e poging en bij de 2e poging “The last operation failed: an unknown error (%02x) has… [overige tekst valt weg]”

– aanclicken “backwards” knop levert ook een foutmelding :
    “The last operation failed: an unknown error (c4) has… [overige tekst valt weg]”

– aanclicken “home” knop levert helemaal niets op, geen foutmelding en geen zichtbare files

– de knop “Get” is ‘grayed out’ en dus niet clickable

– aanclicken “Put” knop en levert na selecteren van een file en activeren met de “open” knop ook een error :
    “The last operation failed: bad request”

…ik kan nu eindelijk files heen en weer zenden, maar die optie “Browse Device” krijg ik niet aan de praat…

iemand enig idee ??

Dank !!
    Toon.B

Bijdrager
    2manydjs

Ik denk dat het wel normaal is dat je bijv. geen mapjes kan aanmaken in browse device.
    Misschien ondersteund Nokia “Browse device” gewoon niet…
    Ik heb nooit geprobeerd om dit met een nokia te doen.

Het geeft verder niet echt veel extra opties als je al heen en weer kan zenden.
    Bij telefoons is volgens mij het enige wat je ermee kan doen bestanden van je telefoon downloaden.
    En dan ook alleen in de categorie Bestanden, Geluiden en Thema’s (bij de t610 iig).

Bijdrager
    Toon.B

dat zou toch jammer zijn…

ik heb net een 128MB MultiMediaCard gekocht om tijdens m’n vakantie een flink stel foto’s te kunnen maken…
    …als ik die dan straks een-voor-een handmatig moet gaan doorzenden naar m’n Mac word het toch een beetje inefficient…

…en ’n CardReader kopen zou wel kunnen, maar dat betekent dat ik steeds m’n telefoon moet uitzetten & openmaken als ik foto’s wil verplaatsen naar m’n Mac…

…daar moet toch iets op te verzinnen zijn ??

…ik heb toch niet voor niets een Bluetooth telefoon met een hoop geheugen ??

tja… het werkt… maar niet echt gebruiksvriendelijk…

iemand nog suggesties ??

Dank.
    Toon.B

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.