4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ArjanStaal

Bluetooth fcpX verbindings problemen

Sinds een aantal weken wordt regelmatig mijn bluetooth verbinding verbroken tijdens een montage in FCPX. Mijn toetsenbord, trackpad en magic mouse zijn dan alle drie de verbinding kwijt voor ongeveer 3 seconden, dan is alles weer verbonden en werkt het weer. ik werk op een iMac 27 inch uit 2011, 16Gb geheugen en een SSD harde schijf (niet origineel)
    Tijdens “normaal” gebruik van de computer, surfen op het internet, mijn mail bekijken of andere zaken op de computer blijft de verbinding intact. Verder wordt hij de laatste tijd een heel stuk warmer dan vroeger, de fan hoor je nog niet maar je kunt de bovenkant van de iMac bijna niet met een blote hand aanraken.

iemand een idee waar te zoeken?

Dank alvast,

Arjan Staal

Moderator
    Night

• Batterijen zijn in orde?
    • Alles al eens opnieuw gepaird?
    • Bluetooth module al eens gereset?

Verder: Een iMac uit 2011 heeft natuurlijk al 6 jaar ‘stof staan te happen’. Misschien moet je eens naar een APR om daar professioneel het stof uit je iMac te laten verwijderen (als je dat zelf niet kunt).
    Een how-to manual hoe je je iMac kunt openen kun je hier downloaden. Je moet tevens een spuitbusje met perslucht hebben om het stof weg te blazen. In deze spuitbusjes zit geen water, waardoor het veilig is te gebruiken i.c.m. elektronische componenten.

Bijdrager
    MrMo

Als je iMac te warm wordt, zou je ee ns de kast van de iMac proberen schoon te maken: waarschijnlijk zit er veel stof in, dat de luchtcirculatie hindert.
    Verder zou je de gratis app Macs Fan Control kunnen downloaden om de fans meer te laten draaien zodat de iMac koeler blijft.

Bijdrager
    erwinde

Pas op met busjes met ‘perslucht’ Meestal zit daar propaan of butaan in en behalve dat gas komen er ook zwaardere, vettige componenten uit, de je niet in je computer wilt spuiten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.