11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Bluetooth en Parralels

Ik hoop dat ik in de goede area zit:

Hoe stel ik bluetooth onder Parralels (winxp) in? dit heb ik namelijk nodig voor de Nokia data suite en die doet het dus niet onder OSX, Ik heb een Mac Mini en die heeft bluetooht ondersteuning.

Bijdrager
    atimago

Je moet de bootcamp drivers gebruiken om die actief te maken, Parallels mag die driver niet maken.

Bijdrager
    Renzs

Zoals hier boven wordt gezegd moet je de Boot Camp drivers installeren. En dan op het USB-icoontje in Parallels en klikken op “Apple Wireless” en voila BT. Maar dan heb je geen BT meer in OS X. Dus mocht je een BT toetsenbord/muis hebben gaat het niet door.

Moderator
    Night
    ”Brick”

Maar dan heb je geen BT meer in OS X.

Overigens alleen als Parallels aktief is. Hetzelfde geldt overigens voor DVD drives… Je kun terwijl Parallels actief is, bv geen DVD branden met Toast, als die drive in Parallels ook actief is.

Bijdrager
    jf

Ik heb de moed opgegeven. Na wat op het internet rondgestruind te hebben is mij gebleken dat je zoveel dingetjes precies op die manier moe doen wil Nokia PC Suite inderdaad werken, dat je eigenlijk kunt stellen dat je erg veel mazzel moet hebben wil je het werkend krijgen. En dan nog werkt het meestal niet.

Bijdrager
    bonestaak

Nou die cd van bootcamp heb je ook niets aan want het is weer een complete .exe installatiefile en .. dus windows en dus meteen vastlopen, x800 … dll fout, setup wordt afgebroken.

En ja ook ik ben niet zo blij met Nokia data suite maar … het is de enige manier om smartphones aan te sturen. Er is voor Apple een programmaatje dat heet phonedirector (moet ik nu ik een intel mini heb nog weer opnieuw een key voor regelen) maar daar kan je alleen maar je recorts mee heen en weer sturen.

Dit is nog steeds een beperkt punt van de mac helaas, en kom niet aanzetten met ja Apple komt ooit eens met de Iphone maar die is maar heel beperkt (geen UMTS) en naar verhouding te duur.

Bijdrager
    jf

Hoezo beperkt punt van Apple? Het is Nokia dat de Mac-gebruikers in hun hemd laat staan – hoewel men voor de Nseries nu Media Transfer aan het ontwikkelen is.

Bijdrager
    sandman4sure

Met de nieuwe VMWare Fusion (beta, nog gratis) is het best makkelijk om de bluetooth aan de gang te krijgen. Hij installeert zelf de bootcamp drivers en schakelt bluetooth in.
    Let op dat bluetooth in osx dan niet meer werkt, ik kon mijn comp opnieuw opstarten omdat ik wireless muis en toetsenbord had…

Anders misschien een extra USB bluetooth erin stoppen?
    of natuurlijk een kabeltje kopen voor je telefoon

Bijdrager
    bonestaak

Nou ik heb toevallig een toetsenboard en muis op infrarood dus dat probleem heb ik niet. Dat VMware werkt duidelijk beter dan parralels. Ook kan je bij Vmware gewoon een bestand het windows venster in slepen en wordt het ernaar gecopieerd, dat heeft parallels ook niet. In ieder geval was de installatie van de bluetooth drivers bij VM een schillepeul even de Nokia data suite geprobeerd en ik weet dus dat ik in ieder geval de smartphones van Nokia kan kiezen. (bijv de N 73). Ik ga nog eens even neuzen van Htc (710) kan doen maar volgens mij zijn die toch meer op echt windows afgestemd en om nu iedere dag outlook via windows emulator te gaan starten lijkt mij niets.

Bijdrager
    Cenobyte
    ”walberg”

Dat VMware werkt duidelijk beter dan parralels.

I second that! Ik heb ook eerst met Parallels gefrobelt, maar dat werkte voor geen meter. VMWare draait bij mij nu als een speer.

Bijdrager
    Switch

Je kunt in Parallels wel “drag & drop” toepassen, dat is een bepaalde instelling in je parallels tools center wat je moet aanvinken. Je kunt dan ook bestanden tussen beide OS-en verslepen en kopieren.

Het is me niet gelukt om bluetooth te installeren. Via google vond ik het Bluetooth installatieprogramma van Bootcamp, maar in Parallels’ Windows XP weigert het exe-installatiebestand enige actie te ondernemen.

[off-topic]
    Nu ik jullie ervaringen met VMware zie ga ik dat wellicht ook eens uitproberen. Parallels is op m’n MacBook met maar 1 GB intern geheugen niet bepaald snel, bij de nieuwste versie (3.0) duurt het nog langer voordat ie klaar is met het laden van alle Windows elementen (van opstarten tot ready to go desktop). Ook het 3d-element voor spellen werkt nog niet naar behoren: zelfs oudere spellen zoals Carmageddon 2 en GTA vice city zijn erg schokkerig ondanks bijv. 512 mb toekennen aan virtueel geheugen voor Parallels. Voor de overige applicaties toch maar eens VMware proberen.
    [/off-topic]

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.