10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    DEUZ

Bluetooth dongle disabled onder 10.3

Mijn bluetooth dongle wordt niet meer herkent door OSX 10.3. Als ik de rechten herstel is het probleem even opgelost en niet veel later begint het gesodemieter weer.

Ik had dit probleem met 10.2.8 ook, ik hoopte dat 10.3 hier een einde aan zou brengen.

Ik heb archived install gedaan.

We weet de oplossing

Nog vergeten. Mijn Mac wil namelijk ook niet in slaapstand.:( Ik hoor de harde schijf wel parkeren, toetsenbord en muis worden uitgezet, maar voor de rest gebeurt er niks.

Bijdrager
    Maix

Welke dongel heb jij ?

Bijdrager
    DEUZ

Merk Acer

Bijdrager
    DEUZ

ik heb zonet de firmware geupdate. Ik weet niet of dat het helpt. Maar het proberen waard. Moest eerst wel weer mijn rechten herstellen voordat 10.3 de module zag.

Firmware voor alle Bluetooth dongles hier te downloaden
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21221

Bijdrager
    DEUZ

Na 3 keer herstarten niks aan de hand. 1 mislukte poging om mijn mac in de slaapstand te zetten doen mijn dongle de das om. Na mijn rechten te hebben herstelt met Onyx doet de dongle weer zijn werk. Na een volgende herstart is het weer mis. Geen Dongle.

Bijdrager
    DEUZ

Misschien de oplossing. Ik ben gelukkig niet de enige met dit probleem. Maar met de firmware update heb ik mijn Dongle nu officieel omgedoopt tot Apple BT dongle. Het is niet meer mogelijk om de BT Dongle op een PC te gebruiken. Niet dat dat mij wat uitmaakt.

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.5999dc8b

Bijdrager
    DEUZ

Het truukje werkt, alleen zodra ik mijn mac in de slaapstand wil zetten kan ik het schudden. Schijf parkeert, keyboard en muis gaan uit en de Mac reageert nergens meer op. Na een herstart kan ik bovenstaand truukje nog een keer uithalen, want mijn BT doet het dan weer niet. Na 4 herstarts nog steeds BT actief.

Slaapstand is dus dodelijk voor mijn Mac en BT Dongle.

Ik heb de hardware test gedaan met de CD die is bij geleverd, alles is in orde.

Gelazer met de slaapstand is begonnen na de downgrade van 10.2.8 naar 10.2.6.

Ik heb mijn PowerMac ook geupgrade met een Belkin USB 2.0 kaart, nooit problemen mee gehad. Kan deze toevallig de oorzaak zijn van de slaap problemen? De kaart wordt wel herkent onder 10.3 als Hogesnelheidsbus.

Iemand een idee?

Bijdrager
    jkazius

Is dit de praatclub “communiceren met jezelf, helemaal zo gek nog niet”? :D

Bijdrager
    DEUZ

Tja ik wordt gewoon gek van mijn Mac :x

Bijdrager
    DEUZ

Probleem opgelost.

Orangemicro gebruikt dezelfde chipset als Belkin (te weten NEC). Heb van Orangmicro drivers geinstalleerd die uiteindelijk bedoeld waren voor 10.2. Slaapstand probleem opgelost.

Daarmee was de BT probleem ook opgelost.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.