15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    JJmac

Bluetooth contact

Ik vergeet nog al vaak mijn Bluetooth aan te zetten als ik in de auto zit, is er een mogelijkheid of een app die automatisch verbinding maakt als ik in de auto stap. Wil niet dat de Bluetooth gewoon de hele tijd aanstaat.

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom niet? BT Low Energy.

Bijdrager
    KarelWillem

IFTTT

https://ifttt.com/recipes/search?q=Turn+on+Bluetooth

Ik weet niet of iOS dat toelaat, maar je kunt het proberen.

Bijdrager
    JJmac

Ik zal eens kijken.

Bijdrager
    GoeieDag

Nogmaals, waarom zou je BT uit zetten?

Bijdrager
    KarelWillem

In 2014 geeft iCreate het uitzetten van Bluetooth nog als tip om je batterij te sparen:

iTip: Batterij sparen op je iPhone

Maar ik twijfel ook of het bar veel uit maakt.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, dat is het elkaar napraten. Zoals zo vaak blijft men verouderde informatie herhalen, zonder verder even te onderzoeken of het nog wel klopt.

Voorheen maakte het misschien wel verschil, maar met Bluetooth low energy maakt het geen drol meer uit of ie aan of uit staat. Ja, als je verdwaalt bent in de Gobi woestijn, dan zou ik ‘m ook uitzetten, want dan zet je zo’n beetje alles uit (vooral het scherm); maar voor het normale gebruik is het onnodig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_low_energy

Bijdrager
    JJmac

Hoe moeilijk kan het zijn dat ik wil beslissen waar de iPhone mee wil verbinden, lijkt me toch vrij simpel, dacht ik tenminste.

Ik ga er nog steeds vanuit dat Bluetooth blijft zoeken naar een verbinding, hoe dan ook kost dat onnodige energie.

Bijdrager
    KarelWillem

Tsja, voor dergelijke zaken moet je niet bij iOS zijn.

In Android kun je bluetooth laten inschakelen in diverse omstandigheden (bijvoorbeeld bij het opstarten van een app).
    Of andersom: bij opstarten van een app bluetooth laten inschakelen.

Bijdrager
    JJmac

Tja, er zijn ergere dingen, ik blijf nog wel even zoeken.

Bijdrager
    GoeieDag

Je beslist toch nog steeds waarmee BT een verbinding legt?

Het is geen Android, waar elke app ongemerkt een BT verbinding kan maken zodat ie zijn malware dingetje kan doen.

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. Zo kan je het ook brengen ja.

Maar dat werkt toch niet helemaal zo.:)

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe dan ook: TS heeft een iOS apparaat (blijkbaar), en heeft dan niks aan de opmerking wat er op een ander platform al dan niet kan. Daarvoor ga jij maar in je eigen draadje daarover lopen juichen.8-)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben de eerste in dit topic die een relevante reactie gaf lieverd, met een iOS app nog wel.

IFTTT

Bijdrager
    JJmac

Dit was niet de bedoeling heren, ik zal er wel mee leren leven.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.