9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ruben

Bluetooth = Bluetooth?

Ik wil een USB ding (adapter, dongle, whatever) met blootooth kopen voor mijn iBook om mijn 7650 er aan te kunnen hangen. Is zo’n USB Bluetooth een standaard die altijd hetzelfde is, met andere woorden; moet elke bluetooth adapter het gewoon doen met mijn 7650 of moet ik nog letten op een versie, protocol of andere bluetooth term?

En nu we het er toch over hebben, (vraag 2); is er IEMAND die weet waarom ze bluetooth eigelijk “bluetooth” genoemd hebben? Klinkt nergens naar maar het moet toch ergens op slaan?

Moderator
    Lucas Raggers

Bijdrager
    LoveBug356

In de clikx stond er over het laatst nog een artikel over Bleutooth.
    En ze hebben allemaal testen uitgevoerd met verschillende adapters en
    verschillende gsm’s,…..

En de conclusie was,… Het werkt niet zo als het moet werken.
    De ene Bleutooth blijkt de andere niet te zijn.
    Dus raad ik aan om eerst eens te kijken op het internet welke nu juist
    werkt voor die gsm.

Bijdrager
    Ruben

Voor de volledigheid (voor toekomstige bezoekers die WEL de zoekfunctie op het forum gebruiken);

Ik heb vandaag een Bluetooth USB ding (dongle, stick, adapter, weet ik veel) gekocht van Sitecom en deze werkt helemaal probleemloos onder OS X met mijn Nokia 7650. Gewoon inprikken en werken (geen drivers of software nodig). Dat ging toch wel een anders in mijn “Windows periode”!:-P

Helaas alleen maar synchronisatie (via iSync) van de Contacts, maar dat komt op zich niet door de adapter maar meer luiheid / onbekwaamheid van Apple.:-(

Bijdrager
    2manydjs
    ”iRuben”

Helaas alleen maar synchronisatie (via iSync) van de Contacts, maar dat komt op zich niet door de adapter maar meer luiheid / onbekwaamheid van Apple

Als je hiermee bedoelt dat je iCal ook graag wilt gebruiken is dat wel mogelijk, kijk hier maar eens;

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6035&highlight=

Bijdrager
    Ruben
    ”2manydjs”

Als je hiermee bedoelt dat je iCal ook graag wilt gebruiken is dat wel mogelijk, kijk hier maar eens;

Hé bedankt! Het werkt inderdaad! Ik verwacht wel vandaag of morgen tegen een paar bugs aan te lopen want Apple zal het niet voor niets uitgezet hebben, maar voorlopig werkt het prima!:-D

Bijdrager
    spooky
    ”iRuben”

…Helaas alleen maar synchronisatie (via iSync) van de Contacts, maar dat komt op zich niet door de adapter maar meer luiheid / onbekwaamheid van Apple.:-(

Apple kan niet alles. Ze hebben alleen basale/meest gevraagde zaken geipmlementeerd. Ik had graag m’n headset met m’n mac verbonden.
    Je zou wat van Nokia kunnen verwachten ;-). Kijk eens in de shareware hoek of je wat kunt vinden.

Ik het voor m’n SonyEricsson T68i diverse programma’s gevonden. (niks van SonyEricsson) Vooral de afstandbediening is cool.

Bijdrager
    boesboes
    ”iRuben”

Gewoon inprikken en werken (geen drivers of software nodig). Dat ging toch wel een anders in mijn “Windows periode”!:-P

Hmm, was dat jij niet die nu toch wel plots aan het “balen” was van osx? :D

of heb ik dit verkeerd op? :)

zo zie je maar… osx….

Bijdrager
    dick

Allemaal technische reacties op je eerste vraag. Hier dan maar een reactie op je laatste.
    BlueTooth komt van Blauwtand een vikingenvorst. De vikingen verspreiden zich in het verleden vrij door heel europa en voelden zij ook ‘vrij’ in hun doen en laten iets wat Bletooth ook voor staat met het draadloze.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.