9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    CedricH

Bluetooth bestandsoverdracht probleem

Ik heb net voor het eerst sinds ik OSX opnieuw ge├»nstalleerd heb nadat er een nieuwe HDD in mijn MacBook gestopt is een bestand proberen te verzenden van mijn gsm (Sony Ericsson V630i) naar mijn MacBook. Mijn gsm ziet mijn MacBook maar geeft de volgende fout als ik op “Kiezen” druk: “Item niet geaccepteerd door ander apparaat”.
    Voor de herinstallatie ging het wel goed en het gaat wel als ik kies om vanop mijn MacBook iets te verzenden naar of op te halen van mijn gsm. Ik heb de beide al gekoppeld via bluetooth en dat ging zonder problemen. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    julesp

Zo’n melding krijg ik als m’n mobiel vol zit……

Bijdrager
    CedricH

Er is nog plaats zat op het geheugen nochtans

Bijdrager
    Napsju

Veel telefoons hebben een intern en een extern geheugen. Intern staat vaat het OS en contactpersonen / smsjes op, het externe (vaak een memorycard) kan vanalles op staan.

Kijk eens of dat interne geheugen vol zit. Heb je de telefoon wel gepaired?

Bijdrager
    Switch

Met het verzenden naar mijn Zamzoem of Siemens had ik deze melding ook regelmatig. Wat bij mij meestal de oorzaak was, was het feit dat er ├│f “rare” tekens in de bestandsnaam stonden (denk aan een @, ! of ?) of dat de bestandsnaam te lang was.

Wanneer ik de naam van bijvoorbeeld het muziekbestand aanpaste naar een korte naam, kon ik wel via Bluetooth verzenden. Misschien helpt dit bij jou ook.

Bijdrager
    CedricH

Ik heb de telefoon al gekoppeld aan mijn MacBook, bij rechtsklik, meer, verstuur naar staat hij er al tussen dus OSX kent hem. Op zowel de memorystick en het intern geheugen is er plaats zat. Ik kan gewoon niets versturen vanuit het toestel naar de computer…

Bijdrager
    jvr

probleem zelf ook gehad,
    je moet bij je preferences op je mac, naar sharing gaan en dan bluetooth sharing aanzetten
    dan werkt het wel

Bijdrager
    CedricH

Ik heb het aangevinkt en nu geeft mijn gsm de foutmelding “Bluetooth verbinding is mislukt. Opnieuw?”

Bijdrager
    shadowspy

Als dat bij mij gebeurt moet ik altijd even rebooten en vervolgens werkt het wel.

Succes!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.