3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    whaha

Bluetooth Audio iMac naar nuraphone hakkelt: bufferprobleem?

Heel ongeregeld hakkelt het geluid dat ik in mijn oren krijg van mijn nuraphone.

Ik heb van alles geprobeerd, maar het probleem doet zich enkel voor op mijn nieuwe iMac. Als ik mijn nuraphone bekabeld verbind met mijn computer is het probleem er niet, als ik, via Bluetooth, verbind met mijn iPhone dan is het probleem er niet én het probleem was er niet bij mijn oude iMac.

Hoe langer ik nu werk met mijn iMac, hoe meer ik me er aan ga storen. Een ander programma gebruiken (Youtube of Hermes ipv iTunes) helpt niet, maar het probleem lijkt dan wel minder te zijn. Soms komt het ook minutenlang niet voor. Soms is het erger.

Ik heb de nuraphone al een keer verwijderd in het Bluetooth-menu, maar dat maakt niets uit. Het is een ontzettend specifiek probleem. Wat ik nog wil gaan testen of dit probleem zich ook voordoet onder Windows, alleen heb ik onder Windows geen toegang tot mijn iTunes-bibliotheek. Edit: Dit heb ik inmiddels gedaan. Het slechte nieuws is dat het daar ook is, het goede nieuws is dat het daar erger is (en op macOS dus minder erg), maar vervelend niettemin.

Aan nura om hulp vragen heeft geen zin, want ze ondersteunen enkel apparaten waarop de nura app kan draaien: Android & iOS. Alleen, het werkte gewoon, inclusief alle functies die bij de laatste update kwamen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is het een bufferprobleem? Ik gebruik de nieuwe 2019 5k iMac.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

De tool Bluetooth Explorer levert misschien wat op

zie macworld.nl/…/zo-gebruik-je-aptx-in-macos

Bijdrager
    whaha

Dank je wel, Aartjan. Mooi blog ook.

Uiteindelijk een harde reset gedaan. Gelukkig gaat het pairen van mijn Bluetooth apparaten vrij snel, want ik heb er niet zo veel. Een trackpad met Eneloop batterijen, die nuraphone en nog een headset (die geen problemen heeft en waarvan de microfoon het juist heel goed doet.).

Na de reset heb ik eerst de nuraphone aangesloten en toen had ik geen problemen. Vervolgens heb ik de trackpad weer aangesloten. Toen begon het hakkelen weer. Verbinden met 2 Bluetooth apparaten is blijkbaar lastig voor een iMac uit 2019. Aangezien ik de trackpad amper gebruik (eigenlijk / voornamelijk om het scherm uit te zetten, dat is ook waarom ik geen nieuwe heb gekocht voor bij de iMac), heb ik na een tijdje testen het apparaat maar weer ontkoppeld. Nu net zet ik ‘m weer aan om te kijken of het hakkelen dan weer terug komt. Zo ja (ja gebeurde net, het hakkelen), dan ga ik ‘m terug in zijn doos doen en dan gaat hij samen met mijn toetsenbord bewaard worden totdat ik de iMac 2019 weg doe. Alleen, wie wil er dan nog zo’n oud toetsenbord of trackpad?

Mja, het lijkt dus dat het probleem hiermee dus verholpen is. Beetje vreemd dat een Apple apparaat een ander Apple apparaat zó stoort dat een apparaat dat alleen maar gegevens ontvangt (oké, niet helemaal waar, maar goed) last krijgt. Je kunt natuurlijk zeggen dat Apple niet verwacht dat iemand z’n oude trackpad gebruikt bij zijn nieuwe iMac en dan moet ik je daar ergens gelijk in geven.

Dat doet me denken, mijn nieuwe toetsenbord is ook Bluetooth. Ik hoop dat ie geen problemen gaat geven. Gelukkig komt ie ook met een draadje.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.