13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    HuHa

[opgelost] Bluetooth adapter wordt niet herkend

Sinds een paar weken werkt mijn interne bluetooth op mijn Imac niet meer. Er staat een soort streepje door het icoontje en de tekst Bluetooth niet beschikbaar wordt afgebeeld.
    Na onderzoek heb ik een Asus USB-BT400 Bluetooth Adapter gekocht maar de Imac wil de adapter maar niet herkennen.
    Ik heb al van alles geprobeerd: RAM reset, Continuity software geïnstalleerd, etc. Mijn Imac is wel bijna 7 jaar oud.
    Heeft iemand een oplossing?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night. Reden: DUPLICAAT TOPIC VERWIJDERD
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night. Reden: Titel aangepast

Geblokkeerd
    Carp

DL eens ‘Bluetooth Explorer’ en wijs daar jouw USB adapter aan!

How to select a Bluetooth adapter in OS X

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Carp.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night.

Moderator
    Night

Vermeld sowieso de volgende zaken:
    1) Welk type Mac (soort, bouwjaar) heb je? (voor alle info: klik op het Apple menu en dan op ‘Over deze Mac’
    2) Welke versie OSX gebruik je?

Verder:
    Bij de specificaties van deze dongle staat het volgende:

Ondersteunde besturingssystemen:
    Windows 7 32bit/64bit
    Windows® 10
    Windows® 8 32bit/64bit
    Windows XP 32bit/64bit

Dus geen Apple/Mac/OS X.

Verder is het mogelijk om je bluetooth compleet te resetten. Je hebt daarvoor wel een installatie van Xcode nodig:
    https://discussions.apple.com/message/13263724#13263724

Bijdrager
    HuHa

Ik heb een Imac 20 inch en er staat medio 2009 bij. De OS X Versie is 10.9.5.
    Bij een apple winkel werd mij verteld dat die BT400 voor een Mac werkt hoewel het klopt wat je schrijft dat er niet bij staat dat deze voor een Mac is. Maar ik had op verschillende sites gelezen dat dit een adapter is die zou moeten werken.

Moderator
    Night

Als ik zoek op Google naar USB bluetooth dongle Mac, dan komen er een aantal types uitrollen, waarbij ik de Asus zo 1-2-3 niet tegenkom.

Bijdrager
    MacMarcel

Ik heb al een aantal maanden het zelfde probleem.
    Vanmorgen heb ik de USB dongle ontvangen en deze werkt perfect!
    onderstaand de link waar je hem kunt bestellen:
    http://www.airportkaart.nl/Micro-USB-Dongle_4.0

Bluetooth dongle in je mac doen, opstarten en je Bluetooth apparaat aanmelden.
    Succes!

Bijdrager
    HuHa

Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben niet echt een technisch onderlegd persoon dus het is helaas nog niet opgelost want ik krijg Bluetooth Explorer niet aan de praat. Mijn software is niet uptodate en ik lees allerlei alarmerende berichten over El capitan

Het voorstel van MacMarcel klinkt erg aanlokkelijk maar ik heb nu 2 dongles gekocht die allebei op mijn oude Imac niet werken omdat de hardware gewoon te oud is. En ik ben bang dat hetzelfde geldt voor die van Airportkaart of denk jij van niet?

Moderator
    Night

Gewoon proberen. Bij 99 van de 100 winkels kun je niet-functionerende hardware gewoon retourneren.

Bijdrager
    HuHa

Ik sta op het punt de Mini USB 2.0 Bluetooth 4.0 CSR4.0 Adapter te bestellen maar lees dat het een mini usb is en sorry voor mijn onwetendheid maar is dat anders dan een gewone usb adapter en past hij wel in min Imac?

Moderator
    Night

Zo te zien slaat het ‘mini’ alleen op het formaat, niet op de (standaard) USB aansluiting.

Bijdrager
    HuHa

Bedankt dan ga ik het vanavond bestellen en meld ik me weer als ik nog steeds hulp nodig heb.

Bijdrager
    HuHa

MacMarcel en Night heel hartelijk bedankt want de airportkaart dongle werkt meteen. Daar kunnen ze in de Apple store in Leidschendam nog van leren want die hadden me dus een een niet apple compatable aanbevolen

Moderator
    Night

(y)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.