6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    tav

Bluetooth

Als ik mijn bluetooth inschakel en de airpods worden gevonden zie ik dat bluetooth blijft zoeken naar apparaten ( ronddraaiend tandwieltje )
    Kan ik niet uitschakelen dat bluetooth blijft zoeken , dit verbruikt toch wat accu denk ik of niet ?

Bijdrager
    GoeieDag

Als je uit die Instelingen/BT pagina gaat, stopt het zoeken.
    Ook weer opgelost.

Bijdrager
    KarelWillem

Nah, goed beschouwd blijft Bluetooth altijd ‘zoeken’.

Loop naar je auto, en je iPhone weet dat er een bluetooth verbinding nabij is. Loop naar je slaapkamer en je iPhone ziet de speaker staan, etc.

Dat blijft altijd actief.

Bijdrager
    GoeieDag

Het was maar om ‘m gerust te stellen…8-)

Er zit natuurlijk een heel algoritme achter, net als het zoeken naar WiFi stations en GSM masten.
    Dat is in het iOS geprogrammeerd, en verder niet beĆÆnvloedbaar, behalve uit zetten.
    De kracht van een goed OS is dat zoiets goed geprogrammeerd is.

Bijdrager
    KarelWillem

Linksom, of rechtsom; de bluetooth-verbinding blijft actief zoeken, zolang je deze niet expliciet uitzet.

Dat mag dan prima geprogrammeerd zijn, het is wat het is, en het kost – evenals een WiFi verbinding die aanblijft – stroom.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, dus? Dat is wat ik zeg: het gebruik van een telefoon ‘kost’ stroom, anders kan het ding niet werken.

TS werd door de animatie op het idee gebracht dat ie er wat mee moest of kon doen. Antwoord: nee.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.