7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    awcreative

Bluethooth 4.0

Goedemorgen,

Ik heb een vraag over bluethooth verbinding van mijn iphone 5s met mijn imac 21.5-inch, medio 2011.
    In het menu zien ze elkaar koppelverzoek komt er maar daarna is de verbinding verbroken en zegt iphone dit apparaat wordt niet ondersteund ?

Heeft iemand een oplossing om deze toch aan elkaar te koppelen ? Is het mogelijk om bluethooth op de imac uit te schakelen en een bluethooth 4.0 usb adapter te kopen zodat deze voortaan op 4.0 werkt ? Zo ja heeft iemand tips welke ik dan moet hebben en welke door de mac worden ondersteund ?

Moderator
    Koen van Tongeren

Een BT-adapter moet in principe werken, maar misschien het wel goed om eerst te weten waarom je je iPhone met je Mac wilt verbinden via Bluetooth. De functionaliteit is namelijk erg beperkt.

Maar, wil je gewoon snel antwoord: van deze IOGEAR Bluetooth 4.0 dongle is bekend dat ie werkt op OS X. Bij anderen is het vaak een gok; vaak zullen ze out of the box werken, maar niet altijd.

Bijdrager
    awcreative

Wil gebruik maken met bijv een app als knock deze werkt nu niet op mijn imac ook dialoque doet niks omdat er geen verbinding tot stand komt. Jij denkt dat als ik bluethooth uitzet op de mac en deze bovenstaande usb adapter er in doe het wel werkt ?

Moderator
    Koen van Tongeren

Doet BT het wel bij bijv. draadloze muizen? In dat geval zal contact met je iPhone ook tot stand moeten komen, ook zonder BT 4.0.

Hoe maak je verbinding? Direct vanuit de menubalk of gebruik je de systeemvoorkeuren?

Bijdrager
    awcreative

ja magic mouse werkt toetsenbord ook. Maak verbinding uit de menubalk maar ook in systeemvoorkeuren krijg ik geen verbinding.
    Zit nog aan 1 ding te denken nu draai op iphone dev versie maar zou dat het nu zijn ? Iemand die dit ook kan testen ?

Bijdrager
    Buzz

Volgens de website werkt Knock sowieso alleen met iMacs van 2012 of later. Eerdere iMacs zijn niet compatible met Bluetooth Low Energy. Er staat niks over externe Bluetooth adapters bij. Anders zou je hun support eens een email kunnen sturen daarover, maar ik denk dat het niet gaat werken.

Ik krijg mijn iPhone 5 trouwens ook niet verbonden met mijn MacBook Pro (2012). Maar ik zou niet weten waar ik het voor zou gebruiken. Hij zegt “Network is unavailable” op de Mac, of “Connection Unsuccessful” op de iPhone.

Bijdrager
    KR1275

BT4 werkt niet op mijn Mac Mini 2012. Intern is helaas stuk, dus ik heb zo’n Sitecom-usb-plug. 2.1 doet het wel, maar muis stottert (dus geen stabiele verbinding) en BT4 wordt niet eens herkend.

Vraag me dus af of het gaat werken…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.