16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

BlueRay speler advies gevraagd

Mensen,

Ik wil naast mijn MACmini een bluerayspeler kopen. Maar ik zoek er eentje die snel kan laden/lezen. Ik lees een aantal reviews waar men nogal negatief is over de laadtijd van een BR-DVD. Net als in de begintijd van de DVD. Het upsamplen is ook een aardige optie. Doen ze dat niet allemaal?
    Tevens wil ik er eentje die .mkv files kan afspelen (als dat al mogelijk is) Wellicht kan ik dan de MACmini ooit eens voor een ander doeleinde gaan gebruiken.
    En ook: Ik heb op mijn Panasonic Plasma TV maar 1 HDMI aansluiting. Zou zo’n speler ook ‘doorgeven’? Dus de HDMI van mijn MAC naar de speler en dan de speler naar de TV?

Ik hoop dat jullie me wat wijsheid kunnen schenken:-)

Grts

Bijdrager
    JWB

Inderdaad, de laadtijd wil bij sommige spelers, maar zeker ook bij sommige schijfjes, langdurig zijn. Ik heb de Sony BDP-S350 en die is prima en niet vreselijk duur.

Wat betreft die MKV bestanden, die speelt de Sony niet, en ik vraag me af of er op dit moment uberhaupt een speler is die dit aan kan. Daarbij komt ook dat MKV bestanden groot zijn en je dus eigenlijk een BD-brander nodig hebt. Maar dan heb je ook geen speler die MKV-bestanden afspeelt meer nodig.

In de winkel bestaan er HDMI-splitters/switches. Je kan dan 4 HDMI-bronnen op 1 input zetten en kiezen welke je wilt gebruiken.

Moderator
    unSOUND

Bijna alle externe spelers werken met het trage USB, daar zit vaak de oorzaak van het trage lezen. Beste is dus een model met FireWire of eSata, maar eSata is weer niet mogelijk op een mini.

Daar komt nog bij dat er momenteel nog geen software is die films kan afspelen onder OS X, dus je zult de drive enkel kunnen gebruiken voor data, tenzij je Windows op de mini draait.

Bijdrager
    Pieterr

Een PS3 is ook een fraaie BluRay speler. MKV bestanden zul je een ander jasje moeten geven. Zie http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=138481

Verder is er MediaLink software: http://www.nullriver.com/products/medialink

Bijdrager
    ipodtouch

Waarom hang je niet gewoon een Blu-Ray speler aan je TV?
    In plaats van eerst aan je Mac Mini en daarna via HDMI naar je TV?

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”ipodtouch”

Hierom:

”Geitekaas”

(…)En ook: Ik heb op mijn Panasonic Plasma TV maar 1 HDMI aansluiting. (…)s

Bijdrager
    sanius

Ik heb ergens gelezen dat het gebruiken van een externe blu-ray speler aangesloten op je mac geen originele blu-ray discs kan afspelen omdat er een beveiliging zit ingebouwd… Je kan dus alleen zelfgebrande blu-ray schijfjes afspelen met zo’n ding.

Je moet dus een losse speler hebben die je rechtstreeks op je tv aansluit. PS3 schijnt qua laadtijden de snelste te zijn, maar ik weet niet zeker of je .mkv bestanden kunt afspelen (dit kan wel op de xbox 360, maar die heeft geen blu-ray).

Verder hoor ik goede verhalen over sony en panasonic spelers. Hebben vaak goede beeldkwaliteit en sommige sony’s zijn vrij snel.
    http://www.blu-ray.com/news/?id=2138 hier is een benchmark met laadtijden e.d.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Thijs
    ”ipodtouch”

Hierom:

”Geitekaas”

Als zijn Plasma TV “HD Ready” is (en daar is een grote kans op) dan beschikt de TV ook over een Component (YPbPr) ingang (“rood, groen,blauwe tulpjes”). Een optie zou zijn om een Blu-Ray speler te kopen die via Component op de TV is aan te sluiten. Voor de eerder genoemde PS3 kun je daar kabels voor krijgen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”sanius”

PS3 schijnt qua laadtijden de snelste te zijn, maar ik weet niet zeker of je .mkv bestanden kunt afspelen.

Die vraag komt aan bod in o.a. dit draadje: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=138481

Bijdrager
    ipodtouch
    ”Thijs
    ”ipodtouch”

Hierom:

”Geitekaas”

Dan neem je toch zo’n HDMI-splitter, is denk ik veel goedkoper.

Bijdrager
    Geitekaas

Ach, ik bedoelde natuurlijk een stand-alone speler. De mini wordt nu ook gebruikt voor itunes, foto’s en andere dingen op mijn plasma TV. Leuk hoor!
    Maar ik wil een aparte speler en wellicht de mini een ander doel geven. Maar voor het geval dat de mini tesamen met een speler dienst gaat doen, wil ik kijken wat de opties zijn. Met een videorecorder kon je wel een dvd speler doorlussen. Ik vraag me dus af of een BL dvd speler dat ook kan?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Geitekaas”

Met een videorecorder kon je wel een dvd speler doorlussen. Ik vraag me dus af of een BL dvd speler dat ook kan?

Heeft je Plasma TV Component (YPbPr) ingangen?

Bijdrager
    Geitekaas

Moet ik kijken. Kom ik vanavond op terug:-)

Bijdrager
    oegemeister

En als je nog geen fatsoenlijke receiver hebt kun je ook een receiver erbij scoren:

Onky TX-SR606
    Prachtige receiver en komt goed uit de tests in deze prijsklasse. Ik gebruik zelf een 605 (van vorig jaar) en ’t is echt ideaal. 1 kabel naar de tv en de rest loopt via de receiver….

Kost €390,00 en dat is echt de investering waard als je voor blu-ray gaat.

Want zeg nou zelf. Blu-ray is niet alleen een mooier plaatje, maar in combinatie met Dolby TrueHD en DTS HD master audio een geweldige combi.

Blu-ray alleen voor het beeld is mijns inziens een non-investering. Kun je beter eerst een receiver kopen met een setje boxen (als je die nog niet hebt) en dan pas een blu-ray speler.

Of (zoals de meeste mensen denk ik doen) zo’n ding kopen omdat je dat dan op de volgende verjaardag kan zeggen.

Qua blu-rayspeler:
    De panasonic dmp-bd35 is een mooi ding. En de iets betere dmp-bd55 (die z’n meerwaarde wel waard is, als je de tests moet geloven).

gr Sjoerd

Bijdrager
    JWB
    ”oegemeister”

Blu-ray alleen voor het beeld is mijns inziens een non-investering.

Zo, dat is een stelling! :wink:

Moderator
    unSOUND

En nog veel te kort door de bocht ook…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.