-
Q:
Blue Tooth probleempje
Sinds ik Mojave heb gebeurt het te pas en onpas dat mijn toetsenbord en de muis ineens loskoppelen en vervolgens weer verbinden met BT.
Iemand een idee hoe dat komt.
Meestal gebeurt het als ik de iMac wakker maak uit de sluimerstand, maar niet altijd.
en een enkel keertje gebeurt het gewoon wanneer ik met de Mac bezig ben.Bluetooth al eens gereset?
InactiefAnoniem20 december 2018 om 09:43Handige link Night, maar ik denk inderdaad ook dat er een probleempje is met Mojave en BT.
Ik heb regelmatig problemen met het koppelen van mijn Wacom tablet en alleen het even uit- en weer aanzetten van de BT functionaliteit lost het probleem direct op. De reset heeft niets geholpen. Hiervoor nooit eerder last van gehad.
<p class=”cite”>Night op 20 december 2018 om 05:45</p>
Bluetooth al eens gereset?Jazeker, dat is zo ongeveer één van de eerste dingen die je doet aks er problemen met BT zijn.
Het is gewoon een Mac app, die files naar je Android telefoon kan overzetten. Het feit dat je dacht dat het een Android app was, lijkt de gedachte te rechtvaardigen dat je zo’n app dus niet op je Mac hebt staan. Ik ga even verder denken.
De com.apple.bluetooth.plist had je al verwijderd, zei je?
(deze kan zowel in je home directory Preferences folder als in de /Library/Preferences folder resideren.)Je kan nog even een paar dingen proberen:
- SMC reset
- PRAM/NVRAM reset
- Kijken of het probleem zich ook voordoet in een nieuw aangemaakte gebruiker
Het is overigens wel een bekend probleem waar vele mede-Mojave-gebruikers mee kampen. Ondanks de zoveelste update is dit probleem nog steeds niet goed aangepakt door Apple.
Dat zijn restant-bestanden. Kennelijk overgebleven na een crash van je Mac of de bluetooth software.
Lees ook dit eens: https://www.cnet.com/news/lockfiles-and-other-plist-file-subtypes-in-os-x-lion/
Kan je de ‘gewone’ .plist niet vinden, gebruik dan een ander zoek-programmaatje, zoals EasyFind.
Had ook dit probleem. De Bluetooth module van de iMac 5K is kapot. Een nieuwe USB Bluetooth dongle is de enige en tevens eenvoudige oplossing. Aanrader is de Asus USB-BT400. Kost 15 euro bij alternate. Even instellen dat hij altijd de USB Bluetooth pakt en al het gezeik, dat was het, is over.
Alle andere tips werken niet.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.