15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Metssr

Blue Tooth probleempje

Sinds ik Mojave heb gebeurt het te pas en onpas dat mijn toetsenbord en de muis ineens loskoppelen en vervolgens weer verbinden met BT.

Iemand een idee hoe dat komt.
    Meestal gebeurt het als ik de iMac wakker maak uit de sluimerstand, maar niet altijd.
    en een enkel keertje gebeurt het gewoon wanneer ik met de Mac bezig ben.

Moderator
    Night

Bluetooth al eens gereset?

Bijdrager
    polansky

Handige link Night, maar ik denk inderdaad ook dat er een probleempje is met Mojave en BT.

Ik heb regelmatig problemen met het koppelen van mijn Wacom tablet en alleen het even uit- en weer aanzetten van de BT functionaliteit lost het probleem direct op. De reset heeft niets geholpen. Hiervoor nooit eerder last van gehad.

Bijdrager
    Metssr

<p class=”cite”>Night op 20 december 2018 om 05:45</p>
    Bluetooth al eens gereset?

Jazeker, dat is zo ongeveer één van de eerste dingen die je doet aks er problemen met BT  zijn.

Moderator
    Night

Komen we bij de volgende mogelijkheid: heb je op je Mac toevallig een Android File Transfer app ‘draaien’?

Bijdrager
    Metssr

Een Android app??? Op een Mac?  Kan dat dan?  Welke zou dat moeten zijn. Filetrsnsfer doe ik met wetransfer via Safari.

Moderator
    Night

Het is gewoon een Mac app, die files naar je Android telefoon kan overzetten. Het feit dat je dacht dat het een Android app was, lijkt de gedachte te rechtvaardigen dat je zo’n app dus niet op je Mac hebt staan. Ik ga even verder denken.

De com.apple.bluetooth.plist had je al verwijderd, zei je?
    (deze kan zowel in je home directory Preferences folder als in de /Library/Preferences folder resideren.)

Je kan nog even een paar dingen proberen:

• SMC reset
    • PRAM/NVRAM reset
    • Kijken of het probleem zich ook voordoet in een nieuw aangemaakte gebruiker

Het is overigens wel een bekend probleem waar vele mede-Mojave-gebruikers mee kampen. Ondanks de zoveelste update is dit probleem nog steeds niet goed aangepakt door Apple.

Bijdrager
    Metssr

Haha, thuis een Mac en dan een Android telefoon???  😂

dat andere kan ik nog wel eens proberen. Dat bestandje kan ik vrij verwijderen?

Bijdrager
    Metssr

com.apple.bluetooth.plist.    ??   dat bestand kon ik niet vinden. In de preferences  map in de bibliotheek staan er wel een stel andere.

Ik durf daar zomaar niet iets van weg te doen.

Moderator
    Night

Alles met die cijfertjes kan je sowieso verwijderen.

Bijdrager
    Metssr

Help me even iets dieper pp weg.

Alles met die cijfertjes kan ik verwijderen,    Want??

Moderator
    Night

Dat zijn restant-bestanden. Kennelijk overgebleven na een crash van je Mac of de bluetooth software.

Lees ook dit eens: https://www.cnet.com/news/lockfiles-and-other-plist-file-subtypes-in-os-x-lion/

Kan je de ‘gewone’ .plist niet vinden, gebruik dan een ander zoek-programmaatje, zoals EasyFind.

Bijdrager
    Metssr

Ok, Thanks.

Mijn iMac is pas een paar maandjes oud en nog niet gecrashed maar misschien worden ze juist door dat vreemde ontkoppelen en daarna weer koppelen van het toetsenbord en de muis.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Had ook dit probleem. De Bluetooth module van de iMac 5K is kapot. Een nieuwe USB Bluetooth dongle is de enige en tevens eenvoudige oplossing. Aanrader is de Asus USB-BT400. Kost 15 euro bij alternate. Even instellen dat hij altijd de USB Bluetooth pakt en al het gezeik, dat was het, is over.

Alle andere tips werken niet.

Bijdrager
    Metssr

???   De muis en het keyboard zitten toch niet met een dongle verbonden? Die hebben rechtstreeks met de Mac contact. En dit is een spinsplinter nieuwe Mac.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.